خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان هشدار داد:

علف‌های هرز در منابع طبیعی قزوین، خطر آتش‌سوزی را افزایش می دهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۵۴۰

مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: وجود علف های هرز در محیط زیست و منابع طبیعی قزوین، خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط‌عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی افزود: بارندگی‌های قابل توجه و افزایش علف‌های هرز، منابع طبیعی و محیط زیست استان را در معرض خطر آتش‌سوزی قرار داده که برای پیشگیری از وقوع حوادث خطرناک باید چاره اندیشی کرد.

وی اضافه کرد: پوشش گیاهی و علف های هرز در مراتع، جنگل‌ها، باغات سنتی، محوطه و فضای سبز کارخانه ها و  دانشگاه‌ها بسیار رشد کرده و اندکی غفلت و سهل انگاری می‌تواند زمینه ساز آتش‌سوزی‌های گسترده ای شود که در سال های گذشته نیز شاهد چندین مورد در سطح استان بودیم.

مهدیخانی همچنین گفت: برای کنترل و جلوگیری از بروز حریق باید علف های هرز، به خصوص در مکان‌های پرخطر مانند اطراف تاسیسات برق، گاز و  کارخانه  پاک سازی شوند که در این راستا اخطاریه و دستورات لازم به دستگاه ها و ارگان های ذیربط ابلاغ شده است.

این مسئول با بیان اینکه گرم شدن هوا یکی از عوامل آتش سوزی در مراتع است، اظهار داشت: متاسفانه گزارش‌ها نشان داده که خطای انسانی دلیل عمده آتش‌سوزی ها بوده و به واسطه یک سهل انگاری ساده، فاجعه ای بزرگ ایجاد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین از عموم مردم خواست تا نسبت به خطرات، تبعات و خسارات جانی، مالی و زیست محیطی ناشی از آتش سوزی منابع طبیعی آگاه شوند و در هنگام اتراق در طبیعت به هیچ عنوان آتش رها شده ای باقی نگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز