خبرگزاری کار ایران

در آیین معارفه رئیس سازمان مدیریت خراسان جنوبی مطرح شد؛

ضرورت بازنگری در ظرفیت‌های مغفول استان / وجود 6 میلیارد تن ذغال سنگ شناسایی نشده در طبس/دسترسی به دو کریدور بین‌المللی بدون یک کیلومتر آزاد راه

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۵۰۴

استاندار خراسان جنوبی در آیین معارفه رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گفت: قرار گرفتن در موقعیت مناسب جغرافیایی و امکان دسترسی به بازارهای موجود در کشورهای آسیای میانه و نیز امکان تبدیل شدن به هاب منطقه ای ترانزیتی از ظرفیت های استان خراسان جنوبی است.

به گزارش ایلنا ، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی برخوردار از منابع الهی اما محروم از توجه ملی است.

وی بااشاره به اینکه وجود معادن بی نظیر و برندهای منطقه ای در خراسان جنوبی این استان را شاخص کرده است بیان کرد: مطالعات زیادی در حوزه معدنی انجام نشده است اما در همین حال ۶ میلیارد تن ذغال سنگ شناسایی نشده در شهرستان طبس است.

وی گفت: در شهرستان نهبندان بهترین معادن طلا را داریم که برآوردهای اولیه حکایت از ۲۰ تن طلا است.

استاندارخراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه محصولات راهبردی کشاورزی در ۱۰ محصول دارای رتبه است.

معتمدیان با بیان اینکه ۱۵۰۰ اثر میراث فرهنگی و طبیعی در استان داریم گفت: جاذبه های طبیعی دیدنی در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه طولانی‌ترین مرز ایران با کشورافغانستان در خراسان جنوبی است  بیان کرد: خراسان جنوبی دارای راه تجاری و ترانزیت آسیای میانه است.

وی محدودیت‌های خراسان جنوبی را عدم احداث واحدهای فرآوری محصولات راهبردی دانست و بیان کرد: سرمایه گذاری جدی در حوزه فراوری معدنی و کشاورزی در استان انجام نشده است و به دلیل عقب افتادگی تاریخی زیرساختی که داریم مشکلات عمده استان  است.

معتمدیان ادامه داد: متاسفانه یکی از آسیب های خراسان جنوبی عدم اجرای طرح های ملی، منطقه ای شرق کشور در خراسان جنوبی است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی دو کریدور بین المللی دارد اماحتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد.

استاندارخراسان جنوبی کم آبی را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و بیان کرد: طبق دستور رئیس جمهور مبنی بر توسعه خراسان جنوبی اقداماتی را انجام دادیم و سند توسعه ای استان را تدوین کردیم.

معتمدیان با بیان اینکه توانمندی‌های خراسان جنوبی همچون نیروی‌های انسانی یکی از بهترین نقاط قوت این استان است گفت: از ویژگی های مناطق کویری سخت کوشی و قناعت مردم و مشارکت آنها با نظام است.

وی با ابراز امیدواری گفت: با همه گروه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تحرکی در خراسان جنوبی انجام شود. وی به سفر دکتر نوبخت به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: ۹۴۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های استان در دوسال آینده پیش بینی شده است.

استاندارخراسان جنوبی بیان کرد: سیل اخیر ۴۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های کشور خسارت زد.

وی به توسعه صنایع اشاره کرد و افزود: مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه تخصیص خواهد یافت که سرجمع اعتبارات در طی دو سال ۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز