خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی شمیرانات خبرداد:

آتش در کمین عرصه‌های جنگلی و مرتعی شمیرانات/ آماده‌باش به نیروهای یگان حفاظت

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۳۶

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات ضمن هشدار در کمین بودن آتش برای عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان گفت: با توجه به گرم شدن هوا و پوشش گیاهی‌مناسب بر اثر بارش‌های متناوب امسال، خطر آتش‌سوزی اراضی جنگلی و مرتعی را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، حسن شکری با اشاره به محدود بودن امکانات و نیروی انسانی منابع طبیعی برای اطفاء حریق افزود: از آنجایی که اراضی منابع طبیعی از وسعت زیادی برخوردار بوده نیاز است تا دستگاه‌های ذیربط اعم از لشگری، کشوری و شهرداری ها در مواقع آتش سوزی با امکانات خود همکاری لازم را با مأموران منابع طبیعی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه در سال 96 یکصد هکتار و در سال 97 حدود 30 هکتار از مراتع و جنگل‌کاری های شهرستان دچار حریق شده اند، اظهار داشت: برای جلوگیری از هرگونه آتش‌سوزی انتظار می‌رود تا عموم مردم و گردشگران در هنگام مراجعه به طبیعت نکات ایمنی را رعایت کرده و از روشن کردن آتش به شدت پرهیز کنند.
 
شکری از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن 1504 امداد جنگل و مرتع و یا با شماره های 26507344 – 26507343 یگان حفاظت منابع طبیعی شمیرانات تماس حاصل کنند.
 
شهرستان شمیرانات با دو بخش لواسانات و رودبار قصران دارای 140 هزار هکتار اراضی ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز