خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

افرادی که جرات اجرای قانون را ندارند، بازخواست می‌شوند/ در سال رونق تولید نسبت به احصا دقیق ظرفیت ها اقدام شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۹۵

استاندار البرز گفت: اگر دستگاهی در استان جرات ندارد وظایف قانونی خود را بر اساس مدل ملی در سایه اتحاد و انسجام 3 قوه، انجام دهند، مورد بازخواست و برخورد قرار می‌گیرد چرا که کار مردم نباید روی زمین بماند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه در خصوص سند توسعه ملی البرز در این جلسه طرح شد، افزود: برای تصویب و متعاقب آن اجرای این سند مهم ظرف دوهفته آینده جلسه کارشناسی تشکیل می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تفویض اختیاری که در حوزه های مختلف به فرمانداران بعنوان نمایندگان دولت در شهرستان ها داشته ام، شاهد نتایج خوبی بوده ام که انتظار می رود همچنان نیز فرمانداران پای کار باشند و وظایف محوله را بخوبی به سرانجام برسانند.

وی ضمن تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، افزود: ضرورت دارد در سال رونق تولید نسبت به احصا دقیق ظرفیت ها اقدام شود و از فرصت های بسیاری که در حوزه های مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی و اهم آنها ارزش افزوده به نحو مطلوب بهره برداری شود.

استاندار البرز اضافه کرد: درآمدهای حاصل از مالیات ها باید با برنامه ریزی دقیق صرف شوند که علاوه بر اداره استان به تکمیل طرح های نیمه کاره نیز پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید فنی و کارشناسی تر باشد، گفت: باید بدور از سیاسی کاری، در چارچوب قانون، برای رشد و توسعه استان با اقتدار و اختیار تصمیم بگیریم.

شهبازی افزود: اگر دستگاهی در استان جرات ندارد وظایف قانونی خود را بر اساس مدل ملی در سایه اتحاد و انسجام 3 قوه، انجام دهند، مورد بازخواست و برخورد قرار می گیرد چراکه کار مردم نباید روی زمین بماند.

استاندار البرز گفت: موارد مطروحه در کارگروه زیربنایی البرز چندین برابر سایر استان های کشور است که چرایی این امر باید با نظر کارشناسان احصا شود.

شهبازی با تشریح شرایط استان و ضعف در زیرساخت های البرز، خاطرنشان کرد: رشد سریع جمعیت از امکانات و زیرساخت هیا استان پیشی گرفته و این امر جز با نگاه ویژه ملی قابل حل نیست، بنابراین طی نامه ای به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار افزایش اعتبارات ملی در حوزه های مهمی همچون راه ها، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش شده ام.

وی گفت: ایثار گران پدافند غیر عامل جمهوری اسلامی هستند که وجود پر برکتی برای نظام اسلامی دارند که باید تلاش ویژه ای در رفع مشکلات آنان داشت.

وی در خصوص الحاق اراضی تعاونی ایثار به طرح هادی روستای آتشگاه نیز گفت: امروز در این نشست با کلیات انجام طرح گردشگری در این اراضی با عاملیت ایثارگران موافقت شد. 

استاندار در رابطه با فضاهای مازاد در البرز یادآورشد: در این زمینه اختیاراتی به نماینده دولت در استان ها داده شده بنابراین با دقت نظر باید از این فضاها برای فعالیتهای اداری و صادراتی بهره برد.

شهبازی با اشاره به اهمیت گردشگری در مناطق طالقان و جاده چالوس، افزود: باید سرمایه گذاران را به این مناطق مهم سوق داد و دستگاه های اجرایی متولی هرچه بیشتر در این زمینه اقدامات موثر داشته باشند.

وی در پایان همچنین با مهم خواندن سند آمایش سرزمین گفت: با برگزاری کارگروه‌های آموزشی باید این مهم هرچه بیشتر مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز