خبرگزاری کار ایران

شهردار منتخب شورای شهر یزد تایید شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۲۳

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد از تایید شهردار انتخابی این شورا توسط وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی سفید اظهار داشت: وزارت کشور پس از 25 روز در حکمی «داور نظری اردبیلی» را به عنوان شهردار منتخب این پارلمان مردمی تایید کرد.

وی با بیان اینکه حکم شهردار از سوی وزیر کشور صادر و امروز به استان ابلاغ شده است خاطر نشان کرد: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلام و تکمیل مراحل قانونی، داور نظری اردبیلی به عنوان شهردار یزد تایید شد.

سفید در نشست علنی روز گذشته شورای شهر نیز خواستار تسریع در تایید یا عدم تایید حکم شهردار یزد شده بود که امروز تایید شهردار به یزد ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در محافل مختلف، شورا را مقصر انتخاب شهردا می دانند و به ماهیت قضیه توجه نمی کنند تصریح کرد: شورا به اتفاق آرا در سال گذشته فرهمند را به عنوان شهردار انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرد و طبق قانون شوراها وزارت کشور در صورتی که شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند باید ظرف 10 روز با ذکر دلایل به شورای شهر اعلام کند و در صورت اصرار شورای شهر به نظر قبلی خود، موضوع توسط شورای شهر به هیات حل اختلاف ارسال می شود.

سفید با اشاره به دو انتخاب گذشته شورا و عدم احراز صلاحیت آنها افزود: انتخاب فرهمند با هماهنگی وزارت کشور و اطلاع اداره اطلاعات استان صورت پذیرفت اما بعد از انتخاب فرهمند وزارت کشور هیچ پاسخی در مورد تایید یا عدم تایید او نداد و بعد از 50 روز ما نامه نوشتیم و موضوع را پیگیری کردیم تا اینکه از وزارت کشور تماس گرفتند که از وزارتخانه دیگری گفته شده که وی تایید نشود.

وی سیدحسینی و زینی وند را گزینه های دیگر اعلام کرد و افزود: از همه کسانی که در این زمینه اظهار نظر می کنند می خواهم همه جوانب را ببینند بعد قضاوت کنند.

به گزارش ایلنا، نظری اردبیلی، فارغ التحصیل مهندسی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران در گرایش برنامه‌ریزی استراتژیک است که 24 فروردین در یکصد، چهل و ششمین نشست شورای شهر یزد با 6 رای موافق و پنج رای مخالف شورا، به عنوان شهردار منتخب یزد معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز