خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین عنوان کرد:

اکوتوریسم و توریسم درمانی از ظرفیت‌های مغفول مانده قزوین/ تشکیل هفت کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی استان

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۸۴۶

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: با تشکیل هفت کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی تلاش می‌کنیم تا چالش‌ها و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و برای حل آن اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی بخشنده در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که  در ظهر امروز - شنبه 21 اردیبهشت ماه- استانداری برگزار شد اظهار داشت: تعدد جلسات اقتصادی در استان ایجاب می‌کند ضمن هم گرایی بتوانیم یک شورای عالی اقتصادی را تشکیل دهیم و با تمرکز در چند جلسه محدود اما اثرگذار نسبت به حل مشکلات اقتصادی واحدها همت کنیم.

وی افزود: رویکرد جدید اتاق بازرگانی در هفت محور متمرکز شده که هم گرایی با مدیران استان، شناسایی موانع کسب و کار، شناسایی علل رکود و تعطیلی واحدهای مشکل دار، ارائه تأمین مالی جایگزین منابع بانکی، همکاری ویژه با فرمانداران، استفاده از ظرفیت گردشگری و معادن استان از آن جمله است.

بخشنده بیان کرد: با تشکیل هفت کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی تلاش می‌کنیم تا چالش‌ها و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و برای حل آن اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: اگر نتوانیم اهلیت تولیدکننده را شناسایی کنیم شاهد سو استفاده و انحراف از مسیر خواهیم بود که در این راستا برخی واحدها دنبال استفاده از رانت دولتی هستند و برای وام‌ها مهلت می‌گیرند اما کارگران همچنان مشکل دارند که یکی از کارهای اتاق شناسایی تولید کننده واقعی است.

وی اضافه کرد: سودهای ۱۸ درصدی تسهیلات بانک‌ها برای تولید مقرون به صرفه نیست و این روند نشان می‌دهد بانک‌ها قادر نیستند به تولید کمک کنند و باید دنبال منابع جدید باشیم که در این راستا اولین همایش آشنایی با بورس برگزار شد.

بخشنده تصریح کرد: جلسات شورای گفتگو و هیئت نمایندگان را به شهرستان‌ها خواهیم برد تا از ظرفیت فرمانداران برای حل مشکلات بیشتر استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین یادآور شد: اکوتوریسم و توریسم درمانی و بخش معدن از ظرفیت‌های مغفول مانده در استان است که امیدواریم بتوانیم آنها را فعال کنیم.

وی از نمایندگان استان خواست برای اصلاح قوانین و بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز