خبرگزاری کار ایران

با همکاری دانشگاه سنت جورج انگلستان؛

ژن جدید مرتبط با بیماری عضله قلب در مشهد کشف شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۸۴

معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت:کشف این ژن بیماری زای مرتبط با بیماری کاردیومیوپاتی ارثی با همکاری دانشگاه سنت جورج انگلستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، کامران غفارزادگان در این باره گفت: کاردیومیوپاتی یا بیماری‌های ماهیچه قلب به گروهی از بیماریهای عضله قلب گفته می شود که بر اثر آنها قلب نمی‌تواند جریان خون کافی را برای اعضای بدن فراهم ‌سازد و در نتیجه فرد دچار نارسایی قلبی می‌ شود.

معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: این ژن با تلاش بی وقفه سه نفر از پژوهشگران برجسته مشهدی به نامهای دکتر 'افسون فضلی‌ نژاد' فوق تخصص اکوکاردیوگرافی، دکتر 'مهدی طاهرپور' متخصص قلب و فوق تخصص الکتروفیزیولوژی و دکتر 'احسان غیور' متخصص ژنتیک بیمارستان رضوی کشف شده است.

غفارزادگان افزود: این پژوهشگران با انجام فعالیتهایی از قبیل بیوپسی عضله و انجام آزمایشهای ساختاری بر روی ژن KLHL24 در مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان رضوی توانستند به این موفقیت دست یابند.

وی ادامه داد: این کشف مهم در مقاله‌ای در ژورنال علمی ' ژنتیک مولکولی انسانی ' با ضریب تأثیر شش به چاپ رسیده است.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی به عنوان یک مرکز درمانی، آموزشی و پژوهشی منحصر به فرد در کشور از سال 1384 فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز