خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مردم روستای "چم مهر" هنوز پل اضطراری ندارند/ نگرانی اهالی برای بازگشت به خانه‌ها/ خطر مار و عقرب گزیدگی در کمپ سیل زدگان

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۴۵

دهیار روستای "چم مهر" سفلی شهرستان پلدختر لرستان با اشاره به اینکه مردم سیل زده این روستا هنوز پل اضطراری ندارند و برای عبور از رودخانه ناگزیرند شنا کنند، گفت: اهالی روستا به دلیل تخریب پل ارتباطی روستا دچار سختی هستند.

میثم کلانتری مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب گفت: با گذشت بیش از یک ماه از سیل ویرانگر در روستای چم مهر و تخریب صد در صدی پل این روستا، اهالی برای رفت و آمد با مشکل روبرو هستند و دچار سختی شده اند.

وی افزود: تنها راه دسترسی به شهرستان پلدختر از طریق جاده ای بین دو کوه قرار دارد و منطقه"میدان" امکان پذیر است که این جاده خاکی است و هیچ تاکسی حاضر به مسافر کشی در این مسیر نیست . از سوی دیگر مردم روستا همگی دارای خودروی شخصی نیستند و تمکن مالی هم ندارند به همین دلیل برای عبور از رودخانه ناگزیرند تن به آب بزنند و شنا کنند که کاری بسیار خطرناکی است و هر لحظه این احتمال وجود دارد که داخل امواج رودخانه غرق شوند.

کلانتری مقدم ادامه داد: رئیس‌جمهور هنگام بازدید از روستا قول دادند که بیست روزه پل اضطراری بر روی رودخانه احداث خواهد شد ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و وسایل و تجهیزات این پل اضطراری ارتش در کنار رودخانه همچنان باقی مانده است.

وی در ادامه به وضعیت مردم در کمپ سیل زده روستا اشاره کرد و گفت: این کمپ‌ها فاقد هرگونه امکانات از جمله کانکس، وسایل سرمایشی، فرش و ... است. 350 خانوار با کمترین امکانات در این چادرها زندگی می‌کنند و با توجه به گرمای هوا و نزدیک بودن این کمپ ها به زمین‌های کشاورزی خطر مار و عقرب گزیدگی بسیار بالا است.

دهیار روستای چم مهر ادامه داد: استان معین این روستا اصفهان است و به ما اعلام کردند که تنها خانه‌هایی که در حریم رودخانه هستند باید جابجا شوند و مابقی مردم باید خانه‌های‌شان را تعمیر کنند و به روستا بازگردند و این در حالی است که آب از سقف تمامی خانه‌های روستا گذشته است.

کلانتری مقدم ادامه داد: بالای 80 درصد خانه ها آسیب جدی دیده اند و مردم می ترسند به داخل آنها بازگردند و اینجا شما خانه ای را پیدا نمی کنید که به طور کامل در آب فرو نرفته باشد.

کلانتری مقدم اضافه کرد: روزهای ابتدایی سیل مسئولان اعلام کردند که روستا صددرصد تخریبی بوده و تمامی اهالی باید به مکان دیگری برای سکونت منتقل شوند.

دهیار روستای چم مهر سفلی گفت: در شرایط فعلی مسئولان حداقل می‌توانند یک پل بر روی رودخانه جهت تردد مردم سیل‌زده احداث کنند تا در زمان مناسب شرایط پایداری را برای مردم منطقه فراهم کنند.

وی در پایان گفت: هنوز خاکبرداری در روستا توسط بیل های مکانیکی ادامه دارد و به دلیل گرد و خاک ناشی از کار ماشین آلات سنگین اغلب مردم منطقه دچار بیماری های ریوی و تنفسی شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز