خبرگزاری کار ایران

محمدعلی شجاعی:

با تفکرات سنتی و محله‌ای نمی‌توان حرف از توسعه پایدار زد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۴۵۱

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد که با وجود چنین تفکرات سنتی، قدیمی و محله‌ای، نمی‌توان حرف از توسعه پایدار زد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در آیین افتتاح مجتمع قضایی شهید لاجوردی بجنورد افزود: علیرغم تمامی تلاش های انجام شده همه می دانیم که شتاب کار و توسعه در استان باید افزایش یابد.

وی ارتقای جایگاه استان را مستلزم داشتن تفکرات بزرگ دانست و تاکید کرد: پیمودن همان مسیر گذشته موجب می شود در بسیاری از شاخص ها رتبه فعلی را داشته و از کشور عقب باشیم.

شجاعی افزود: شگفت‌آور است برخی تفکرات هنوز برای ایجاد داشته‌های توسعه‌ای دیگر استان‌ها در خراسان شمالی نیز دنبال دلیل هستند. البته که با وجود چنین تفکرات سنتی، قدیمی و محله‌ای، نمی‌توان حرف از توسعه پایدار زد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم گسترش افکار بزرگ و توسعه ای در استان، گفت: در بازدید از روستاهای سیلزده استان به نداشته های فراوان آنان دل می سوزانیم و حال آنکه در این شرایط تنها پرداختن به مسائل سیاسی و برداشتن و جایگزینی افراد بسیار ظلم است. اگر کاری انجام شود مردم آنرا حس می کنند و با ارائه آمار و ارقام نمی توان کارهای انجام نشده و نقائص را پوشش داد.

شجاعی گفت: ما برای ایجاد اشتغال و آباد کردن سفره مردم ناگزیر به حضور بخش خصوصی در استان هستیم و برای حضور سرمایه گذاران باید فضای امن ایجاد شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: اگر به دنبال توسعه هستیم باید نظام اجرایی را متحول کنیم و با نگاه بلند و توام با دلسوزی برای مردم گام برداریم تا توسعه همه جانبه شامل حال مردم شود. تحقق این هدف مستلزم بهره مندی از مشترکات، هم افزایی و پذیرش الزام برداشتن گام های بزرگ است.

وی افزود: تاکیدات رهبر انقلاب در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی نباید تنها در بنرها نمایان باشد و بلکه باید در عمل ثابت شود تا هجمه های اقتصادی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی بی اثر شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: ورود دستگاه قضایی به مباحث اجرایی استان بر اساس وظیفه، احساس مسئولیت و دغدغه مندی است.

شجاعی اظهار داشت: با وجود اصل تفکیک قوا، قوه قضاییه همیشه همراه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و سمت و سوی توسعه نظام قضایی به سمت پویایی و مردمی شدن با نگاه ولایتمدارانه است تا بتواند درد و آلام مردم را تسکین دهد.

وی ادامه داد: همیشه بر هماهنگی میان تمامی اجزای نظام برای پیشبرد اهداف توسعه ای تاکید کرده ام و انصافا این نگاه در استان جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز