خبرگزاری کار ایران

فرماندار قم:

استاندارد سازی مدارس قم در افق ۱۰ساله برنامه ریزی شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۴۱

فرماندار قم، خواستار بررسی وضع موجود ساختمان و تجهیزات مدارس از سوی مسئولان امر برای برنامه ریزی جهت استاندارد سازی مراکز آموزشی این شهر در افق ۱۰ ساله شد.

به گزارش ایلنا از قم، مرتضی حیدری امروز یکشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم در سال‌جاری در سالن اجتماعات فرمانداری، از اعضای این شورا خواست تا از مسائل مرتبط با آموزش و پرورش همچون؛ تعداد مدرسه‌های مورد نیاز برای ساخت و یا بازسازی و یا کلاس‌های درسی که نیازمند استانداردسازی سوخت گرمایشی آنهاست، فهرستی تهیه شود تا بر اساس آن برای یک افق ۱۰ ساله بتوان برنامه ریزی انجام داد. 

وی اضافه کرد: باید این مساله را مورد توجه قرار دهیم و نیز تعداد دانش آموزان کلاس های درس را به میزان استاندارد برسانیم و همچنین فضای مدرسه‌ها را زیبا و متبوع نماییم. 

فرماندار قم با تقدیر از مجموعه خیرین مدرسه ساز در قم گفت: خیرین مدرسه ساز باصداقت و اخلاص به منظور توسعه آگاهی در جامعه به میدان آمده اند و این حرکت ارزشمندی است که باید بخش های گوناگون با آنها همکاری کنند. 

حیدری با اشاره به حساسیت و در اولویت قرار داشتن توجه به مساله تعلیم و تربیت گفت: مهمترین و حساس ترین شورا، شورای آموزش و پرورش است، چراکه اهمیت سایر شوراها، وابسته به خروجی این شورا می باشد و اگر دانش آموزان را درست تربیت کنیم، کار سایر بخش ها ساده تر می شود.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم ایران در مقابل سخت‌ترین حمله‌های فیزیکی دشمن و تحریم‌ها گفت: مردم با وجود همه تنگناهای اقتصادی به یاری سیل‌زدگان شتافتند و با تمام قدرت، عشق، ایمان و علاقه به میدان آمدند و در کنار مسئولان قرار گرفتند. 

فرماندار قم با بیان اینکه در خدمت و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور مردم قم الگو بودند، اظهار کرد: نهادهای مردمی در این زمینه بسیج شدند و کمک‌های گوناگون مردمی به استان های سیل زده ارسال کردند. 

وقوع سیل روزهای نخستین سال‌جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد. 

حیدری بر حساسیت امر تعلیم و تربیت تاکید و با بیان ویژگی‌های شهر مقدس قم به‌عنوان عُش آل محمد(ص) و با اشاره به دسیسه‌های دشمن گفت: توجه به آموزش و پرورش باید در صدر اولویت کارهای ما قرار بگیرد. 

فرماندار قم با اشاره به اینکه به فرمان رهبر انقلاب اسلامی، آموزش سواد به اتباع غیرایرانی نیز مورد توجه قرار داده شده است، این مساله را مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد. 

وی با تبریک روز معلم افزود: همه ما تمام شخصیت وجودی خودمان را از معلمان گرفته‌ایم و در دین و نظام ما برای حفظ جایگاه معلم تاکید فراوانی شده از این رو باید در ارتقای جایگاه، شأن و قداست آنان تلاش کنیم؛ چراکه توجه به این مساله موجب سعادت جامعه می‌شود. 

حیدری با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر روز و هفته معلم گفت: هرچه داریم از دست معلمان گرامی است از این رو باید سپاسگزار آنها باشیم و نیکوترین تقدیرها را نثار این بزرگواران کنیم.

وی همچنین به مساله پیشگیری در مساله اعتیاد نیز اشاره و اظهار کرد: لازم است که برنامههای متعددی را برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان در راستای پیشگیری از اعتیاد انجام دهیم و همه برای مهار آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد مشارکت داشته باشند. 

حجت الاسلام محمد صادقی ضیا، رئیس اداره نظارت و سنجش و ارزشیابی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه گفت: سال گذشته تعداد ۲۵۴ تَن در بخش های قم جذب امر سوادآموزی شدند که از این تعداد ۲۲۰ تن از اتباع خارجی بودند. 

استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است. 

همچنین در این جلسه تعدادی از بخشداران، روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش شهرستان قم گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه مبارزه با بی سوادی و برنامه های انجام شده ارائه دادند. 

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت خیران مدرسه‌ساز، برنامه‌ریزی در امر مبارزه با بی‌سوادی و در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی در این زمینه، سرویس دانش‌آموزان در بخش‌ها، دانش‌آموزان اتباع و توجه به نیاز ساخت مدارس جدید از جمله در منطقه پردیسان و بافتهای فرسوده از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد و درباره آنان بحث و بررسی صورت گرفت. 

۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز