خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد:

خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۸۱

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: سرمازدگی چند روز اخیر به ۱۵ تا ۶۰ درصد از محصولات کشاورزی استان خسارت زد.

به گزارش ایلنا، مهدیخانی گفت: سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان و شهرستان‌های آبیک، آوج، تاکستان، بخش‌های طارم، کوهین، الموت غربی و شرقی و بخش‌هایی از شهرستان بویین زهرا خسارت زد.

وی افزود: هنوز میزان خسارت وارد شده برآورد نشده است.

وی با بیان اینکه پارسال هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی خسارت وارد شد، گفت: برای جبران خسارت کشاورزان از طریق بیمه و استمهال وام کشاورزی اقدام شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: از ۳۵ هزار کشاورز بدهکار به بانک، ۱۶ هزار نفر تا سقف ۱۲ میلیون تومان از استمهال وام کشاورزی بهره‌مند شدند.

مهدیخانی افزود: هیات دولت هم برای استمهال وام کشاورزی هزار میلیارد تومان تصویب کرد که هنوز سهم استان قزوین از این میزان مشخص نشده است.

وی پیش بینی کرد: ۵ تا ۶ هزار نفر در استان از این طرح بهره‌مند شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان همچنین از خسارت ۲۴۰ میلیارد تومانی سیل به استان خبر داد و گفت: از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی و مابقی در حوزه زیر ساخت‌ها است.

مهدیخانی افزود: برای جبران خسارت سیل، باید در هیات دولت تصمیم گیری و به استان ابلاغ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز