خبرگزاری کار ایران

حذف شرکت‌های واسطه‌ای تامین نیرو در یزد؛

شرکت‌های واسطه‌ای حقوق کارگران را تضییع می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۹۲۷

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در نشست مجمع نمایندگان استان، حذف و تعطیلی شرکت‌های واسطه‌ای تامین نیرو بعنوان یک سیاست و راهبرد اساسی در استان پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا صباغیان با اشاره به مصوبات نشست مجمع نمایندگان استان در دیدار با استاندار و مدیران استان اظهار داشت: نمایندگان استان در مجلس با اشاره به اینکه این شرکت‌ها در حال حاضر بعنوان مانعی بر سر راه کارگران هستند و حقوق‌شان را تضییع می‌کنند و امروز فلسفه وجودی خود در حمایت از جامعه کارگری را از دست داده‌اند تاکید کردند.

وی با بیان اینکه حذف این شرکت‌ها از طرق قانونی در حمایت از کارگران پیگیری و دنبال خواهد شد، ادامه داد: تقویت امنیت شغیی کارگران و تشکل‌های کارگری در دفاع از حقوق خود، رفع مشکلات جامعه کارگری و ایجاد وحدت رویه مسئولان در مسیر رفع مشکلات آنها ضروری است که مورد توجه نمایندگان استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اضافه کرد: راه اندازی سامانه انعقاد قرارداد کارگران به‌منظور جلوگیری از انعقاد قراردادهای یک‌ماهه و سفید امضاء از دیگر موضوعات مهمی بود که در این نشست بر پیگیری آنها با همکاری مسئولان استان تاکید شد.

وی گفت: همچنین در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران بخش آب و کشاورزی و تشکل های کشاورزی استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارش های اخیر بر افزایش سهمیه آب انتقالی به استان با توجه به بهبود بارش های امسال تاکید شد.

صباغیان افزود: سال گذشته سهیمه آب انتقالی به دلیل خشکسالی و کاهش بارش ها به 53 میلیون مترمکعب رسید که این میزان برای امسال  به 63 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

وی گفت: نمایندگان استان با اشاره به افزایش میزان بارشها بر افزایش میزان آب انتقالی استان تا 70 میلیون مترمکعب تاکید کردند.

رئیس مجمع نمایندگان گفت: در این نشست همچنین بر ضرورت مقابله با چاههای غیرمجاز تاکید شد و اعلام شد در استان 300 چاه غیرمجاز شناسایی شده که با حکم قضایی پلمپ خواهند شد.

صباغیان افزود: در این نشست اعلام شد با توجه به احداث استخرها و ساخت و سازها میزان روان آب استان 75 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در این نشست با اشاره به وجود 2800 کیلومتر رودخانه در استان وشناسایی 100 نقطه آسیب خیز در رودخانه ها بر اختصاص اعتبارات لازم برای رفع این مناطق آسیب خیز تاکید شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: پیگیری اجرای خط دوم انتقال آب با توجه به مشخص شدن منبع تامین آب برای انتقال و تسریع در اجرای آن از دیگر تصمیمات این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز