خبرگزاری کار ایران

در جلسه بررسی مشکل برق واحدهای صنعتی قم مطرح شد؛

تأکید استاندار قم بر کاهش تعرفه برق واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۴۵۵

استاندار قم گفت: تعرفه‌های برق واحدهای صنعتی این استان در مقایسه با سایر مناطق بسیار بیشتر است که باید به طور مشخص نسبت به اصلاح این تعرفه ها توسط شرکت توزیع برق تهران اقدام شود.

به گزارش ایلنا از قم، بهرام سرمست روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکل برق واحدهای صنعتی قم در سالن امام جواد(ع) استانداری افزود: انتظار داریم شرکت توزیع برق تهران نسبت به قم توجه ویژه ای برای کاهش تعرفه بهای برق واحدهای صنعتی داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای موجود در منطقه ویژه سلفچگان به دلیل مشکل تامین برق در این منطقه، به دنبال فسق قرارداد خود هستند که باید برای تامین برق مورد نیاز این منطقه مهم اقتصادی چاره اندیشی شود.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.

این منطقه به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه استان نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم است گفت: جبران کمبود اعتبار برای توسعه زیرساخت ها و ظرفیت برق قم، برعهده شرکت توزیع برق تهران است و باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

سرمست، کمک برای توسعه، تامین و تثبیت شبکه برق مورد نیاز قم توسط شرکت توزیع برق استان را خواستار شد و اظهار داشت: قم نباید هزینه تهران و البرز را بپردازد، چراکه شرایط این استان بسیار متفاوت است و باید تعرفه قم متفاوت از تهران و البرز دیده شود.

استاندار قم بر پیگیری جدی موضوع کاهش تعرفه های واحدهای صنعتی قم تا حصول نتیجه توسط شرکت توزیع برق تهران و مدیریت استان تاکید کرد.

قم، تهران و البرز سه استانی است که زیر نظر شرکت توزیع برق تهران قرار دارد و برق مورد نیاز آنها توسط این شرکت تامین می شود.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز