خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشریح کرد:

آخرین وضعیت عملیات اجرایی انتقال آب دریا به لامرد و مهر

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۲۱

مجری طرح های صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان درباره طرح انتقال آب دریا به لامرد و مهر گفت: با هدف تامین آب صنایع در مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان و همچنین آب شرب شهرهای لامرد و مهر عملیات اجرایی بدون وقفه در حال انجام است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد،«فریدون فدایی‌دولت» در نشستی با کارشناسان این منطقه با محوریت تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز افزود: این پروژه که اواخر سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده در دو بخش آب شیرین کن و خط لوله توسط شرکت فرا آبرسان سرزمین در حال انجام است و هم اکنون ۲۰ کیلومتر از خاکبرداری خط انتقال مسیر به اجرا در آمده و عملیات خاک برداری در سایت نیز آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به نهایی شدن طراحی مسیر خط انتقال و طراحی پایه مفهومی سایت آب شیرین کن به صورت همزمان با تجهیز کارگاه در هر دو سایت، عملیات خاکبرداری برای مسیرهای خط انتقال و دسترسی، شروع عملیات خاکبرداری در سایت پارسیان برای احداث آب شیرین کن، مطالعات محیط زیست دریایی برای آب شیرین کن پارسیان و مسیر خط انتقال و اخذ مجوزهای لازم از حدود ۴۰ سازمان و نهاد دولتی در استان‌های فارس و هرمزگان  از جمله اقداماتی است که  در این زمینه  به مرحله اجرا در آمده اند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ضرورت همکاری های بیش از پیش بین بخشی برای ساماندهی امور در این قطب اقتصادی تصریح کرد: استقرار صنایع انرژی بر در این منطقه نیازمند احداث زیر ساخت های اساسی و تامین خوراک و همچنین آب مورد نیاز برای دوران ساخت و بهره برداری صنایع است که  برغم بسیاری از تنگناها در این مسیر اقدامات موثر و راهگشایی انجام شده است.

آخرین وضعیت عملیات اجرایی انتقال آب دریا به لامرد و مهر

فدایی دولت با تبیین ضرورت نظارت دقیق بر مراحل اجرایی این پروژه مهم افزود: خط انتقال آب از دریا حدود ۷۰ کیلومتر است و آب انتقال یافته طی ۴ مرحله آبگیری، پیش تصفیه، نمک زدایی و تصفیه نهایی می شود.

مجری طرح‌های‌صنایع انرژی بر جنوب‌کشور با اشاره به مزیت‌های فراوان و ایجاد و تقویت امور زیر بنایی در مناطق متبوعش متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های معدنی، صنعتی و صنایع پایین دست آلومینیوم  را برای احداث زنجیره صنایع مختلف دعوت کرد.

مجتمع آلومینیوم جنوب کشور به عنوان مهمترین پروژه تولید شمش آلومینیوم ایران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع شده و در حال حاضر مراحل نهایی اجرایی خود را سپری می کند.

به گزارش ایلنا، طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد و مهر از خلیج فارس در اسفند سال گذشته با حضور وزیر صمت، نیرو و اطلاعات، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی کلنگ زنی شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز