خبرگزاری کار ایران

خادمی خبر داد:

پروانه ساخت واحدهای سیل‌زده رایگان صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۵۳۲

استاندار لرستان گفت: صدور پروانه ساخت و ساز برای احداث واحدهای جدید در مناطق سیلزده به صورت رایگان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، سیدموسی خادمی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مسکن سیل‌زدگان در محل استانداری افزود: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها موظف هستند نسبت به صدور پروانه با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کنند. پروانه‌های مناطق شهری را نیز شهرداران رایگان صادر کنند چراکه دولت پرداخت هزینه های این روند به شهرداری ها را تقبل کرده است.

وی تصریح کرد: یک زمین 10 هکتاری در 256 قطعه در معمولان مشخص شده که از فردا باید کار ساخت و ساز واحدهای جدید در این محل پیگیری شود.

استاندار لرستان تاکید کرد: حریم رودخانه در روستاها و شهرها سیلزده به دقت تعیین و اعلام شود تا کار برنامه ریزی و اجرای ساخت و سازهای جدید با سرعت و دقت آغاز شود.

خادمی ادامه داد: مهمترین کار تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت روستاها و واحدهای مسکونی آن است که تا حدودی انجام شده اما باید اطلاعات دقیقی به عنوان مبنا برای اعطای تسهیلات ساخت و ساز و لوازم خانگی در اختیار باشد.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای مسکونی با مبالغ اندک تعمیر و بازسازی می شوند گفت: برخی واحدها نیز تخریب شده اند که باید در محل خود ساخته شوند اما واحدهای تخریب واقع در مسیر رودخانه ها باید جابجا شده و مکان یابی جدید برای آنها انجام شود.

استاندار لرستان با تاکید بر سرعت بخشی در کار جانمایی و احداث واحدهای جدید افزود: دقایقی برای افراد سیلزده به سختی پیش می رود و چنانچه شرایط انجام کار در هر ساعتی وجود دارد مدیران باید در همان لحظه اقدام کرده و از موکول کردن جلسات حتی به چند ساعت بعد خودداری کنند.

خادمی با اشاره به اینکه اسکان موقت در پلدختر و معمولان باید حداکثر تا سه روز دیگر به اتمام رسد بیان کرد: در مجموع واحدهای تخریبی و غیرقابل استفاده پلدختر 360 واحد است که اسکان موقت و برپایی چادر در زمین برخی از این واحدها صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: 130 واحد امکان اسکان موقت در منازل قبلی خود را ندارند که باید علاوه بر جمع بندی اسکان موقت، تهیه زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز واحد جدید آنها در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز