خبرگزاری کار ایران

نادعلیان خبر داد:

ساخت یک اثر محیط شهری و برگزاری کارگاه برای هنردوستان مشهدی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۳۸۴

هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای محیطی و زمینی با اشاره به حضورش در هفته ابتدایی اردیبهشت‌ماه در مشهد برای اجرای یک اثر هنری، گفت: این المان محیطی با هماهنگی دبیرخانه جشنواره «خانه بهار»، متناسب با فضای شهری مشهد انتخاب، ساخته و جانمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، احمد نادعلیان با اشاره به ساخت اثر هنر محیطی به صورت زنده و امکان مشاهده هنردوستان از تمامی مراحل ساخت اثر، اظهار کرد: برای مردم و هنرمندان نیز تماشای ساخت چنین آثاری تجربه جدیدی است که با توجه به اجرای آن روی سکو، حتی از دور نیز نظاره‌گر مراحل اجرای آن باشند.

وی ادامه داد: این جذابیت زمانی بیشتر می‌شود که اثر با مسائل فرهنگی و بومی آن منطقه نیز آمیخته شود و در این صورت است که شهروند می‌تواند با تماشای اثر هنری خویشتن و محیط اطراف خود را کشفی دوباره کند.

نادعلیان همچنین از برگزاری یک کارگاه برای علاقه‎مندان به هنرهای محیطی در مدت زمان حضورش در مشهد خبر داد و گفت: طبق صحبت‌های انجام شده این ورکشاپ یا با موضوع مرور آثار اینجانب خواهد بود یا اینکه هنرهای محیطی چطور می‌توانند در محیط های شهری کارآیی داشته باشند.

وی اضافه کرد: وقتی هنرمند در چنین کارگاه‌هایی شرکت می‌کند با زاویه نگاه جدیدی تعامل خواهد کرد چراکه سخنران از جغرافیایی خارج از محیط زندگی او به توضیح درباره آموزه‌های هنر محیطی می‌پردازد، البته این تعامل دوسویه و برای هر دو نفر یعنی سخنران و شرکت‌کننده سودمند است.  

این هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای محیطی و زمینی یادآور شد: اجرای جشنواره‌هایی همچون «خانه بهار» می‌تواند برای مردم علاوه‌بر ایجاد پیوند فرهنگی موجب سرگرمی و جذابیت شود.

به عقیده این داور بخش آذین‌بندی جشنواره «خانه بهار» وقتی اثر هنری از کنج موزه و نگارخانه به فضای شهری آورده می‌شود برای بیننده جذابیت و اثرگذاری زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز