خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

انحراف آب به پادگان فرجوانی اهواز برای نجات منطقه عندو اهواز

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۶۰۳

نماینده خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها گفت: برای نجات منطقه عندو اهواز آب را به سمت پادگان فرجوانی این شهرستان منحرف کرده‌اند.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت رودخانه کارون گفت، شکستن سیل‌بند منطقه عندو به دلیل ورود آب از طریق کانال سلمان با عرض حدودا 8 متر باعث آب‌گرفتگی این منطقه شد و نیروهای امدادی و مردمی از طریق عرض کانال خودشان را به این شکستگی می‌رسانند که خاکریزی کنند. این خاکریزی از طریق لودر و 2 دستگاه کمپرسی زنجیری جهت ورود به داخل آب  فرستاده شده است.

وی افزود: نیروهای بسیج مردمی مدام در حال تقویت این سیل‌بند هستند. هم‌اکنون با سپاه هماهنگ کرده‌ایم که قسمتی از این کانال را از طریق پادگان فرجوانی باز بکنند که آب به سمت پادگان هدایت شود و مقداری از فشار آب به منطقه عندو کم شود تا آن شکاف ایجادشده را نیروهای بسیجی مردم بتوانند ترمیم کنند.

موسوی ادامه داد: متاسفانه به دلیل دبی بالای آب کار بسیار دشوار شده است  و این آب اگر به سمت پادگان هدایت شود، لودرهای زنجیری می‌توانند زودتر عملیات سیل‌بند را انجام دهند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها عنوان کرد: استان‌های دیگر برای امدادرسانی در خوزستان حضور دارند ولی متاسفانه این امدادرسانی‌ها بسیار محدود است چرا که در طول مسیر رودها، جبهه‌های مختلفی کار می‌شود، تجهیزات در این مناطق پراکنده شده و به دلیل عدم تمرکز آنها در یک منطقه خیلی اقدامات‌شان نمودی ندارد و در چندین جبهه این افراد مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا امشب با ترمیم این سیل بند وضعیت بهتر شود و طبق شنیده‌ها آب خروجی سد تا حدودی کم شده ولی به دلیل مسیر 200 کیلومتری این سد تا شهر حمیدیه تا این آب بخواهد به این شهر برسد 30 الی 36 ساعت طول خواهد کشید و ما هنوز زمان بسیاری لازم است که کاهش دبی آب را در منطقه احساس کنیم.

موسوی تصریح کرد: از صبح تاکنون بارندگی به صورت پراکنده در اهواز و مناطق اطراف آن وجود دارد و در منطقه عندو افرادی که خانه‌های‌شان را آب محاصره کرده جابه‌جا شده و به مناطق امن رفته‌اند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها اضافه کرد: به دلیل اینکه 3 رودخانه همزمان با هم در این استان جریان دارند و حوزه آب‌گرفتگی وسیعی وجود دارند مانند استان‌ لرستان نیست که فقط 2 الی 3 شهر درگیر شده باشد و تمام طول این 3 تا رود روستاها در معرض خطر بوده و یا زیر آب رفته‌اند و شهرهای بسیاری مانند اهواز، سوسنگرد، ، حمیدیه، هویزه، بستان و باوی همه اینها در معرض خطر سیلاب هستند و الان وضعیت اهواز بسیار بحرانی است و اگر وسایل و تجهیزات از استان‌های دیگر برای جلوگیری از سیل‌بندها وارد این استان نشود، امکانات خود استان جوابگوی این اتفاق نخواهد بود و تنها هدف مردم نجات دادن خوزستانی‌ها از این بحران است.

وی گفت: از دیگر اقدامات که برای نجات جان مردم صورت گرفت باز کردن آب در مزارع نیشکر و گندم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز