خبرگزاری کار ایران

فرماندار باوی خبر داد:

سیل بند شیبان شکست / صدور دستور تخلیه شهر شیبان

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۸۸۱

فرمانده باوی گفت: در پی شکسته شدن سیل‌بند شهر شیبان، دستور تخلیه این شهر صادر شد.

به گزارش ایلنا، منوچهر ورناصری در خصوص دستور تخلیه شهر شیبان گفت: با توجه به افزایش دبی آب، یکی از سیل‌بند‌های شهر از ۲ نقطه شکست و متاسفانه موفق به مهار آن نشدیم.

وی با اشاره به اینکه در حال احداث سیل‌بند در پشت شهر شیبان هستیم، اظهار کرد: اما برای احتیاط و اینکه مشکلی برای مردم پیش نیاید، ترجیح دادیم ریسک نکنیم و منتظر خسارت سیل‌بند دوم نمانیم.

ورناصری افزود: آب هنوز از شهر فاصله دارد و سیل‌بندی که شکسته شده از شهر فاصله دارد، اما روستا‌های دهستان عنافچه مشکلاتی دارند، بسیاری از این روستا‌ها را تخلیه کرده‌ایم و تعدادی نیز اکنون در محاصره آب هستند.

فرماندار باوی بیان کرد: به مردم اعلام شده است تا جایی که امکان دارد، شیبان را تخلیه کنند، اکنون نیز روی سیل‌بند دوم کار می‌کنیم که بتوانیم آب را مهار کنیم، این دستور تخلیه برای احتیاط است و می‌خواهیم اگر برای سیل‌بند دوم که در حال احداث است، مشکلی پیش آمد، حداقل خسارت جانی نداشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط شهر شیبان در میان رودخانه‌های دز و کارون در ادامه افزود: "بند قیر" در بالادست ملاثانی محل تلاقی ۲ رود دز و کارون است و هر ۲ رودخانه از کنار شهر شیبان رد می‌شوند.

منوچهر ورناصری اظهار کرد: مدارس و حسینیه‌ها برای اسکان موقت در نظر گرفته شده‌اند. نیرو‌های استانداری البرز نیز به عنوان معین شهرستان باوی در حال کار هستند و در حال مشخص کردن محلی در شهرک رامین هستند که تا امشب یک هزار چادر در این شهرک برپا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز