خبرگزاری کار ایران

سیروس رجبی خبر داد:

سیلاب بیش از 18 میلیارد تومان به آبیک خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۵۳۶

معاون فرماندار آبیک میزان خسارت وارده به این شهرستان بر اثر بارندگی‌های اخیر و وقع سیلاب را بیش از 180 میلیارد ریال بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیروس رجبی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان آبیک با موضوع تبیین شعار امسال از سوی رهبر انقلاب مبنی «رونق تولید» و همچنین دیدار نوروزی مدیران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در راستای مدیریت بارندگی‌های اخیر اقدامات پیشگیرانه‌ای در شهرستان آبیک صورت گرفت که موجب جلوگیری از خسارت جانی و مالی سنگین در این شهرستان شد.

وی با اشاره به تشکیل چهار جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در شهرستان آبیک افزود: در زمان بارندگی‌ها و سیلاب فرماندار آبیک، معاونین سیاسی و عمرانی فرماندار، بخشداران، کارشناسان فرمانداری و بخشداری‌های تابعه، اعضای شورای تامین، شهرداران و مجموعه مدیریت شهری، مدیران دستگاه‌های اجرائی و خدمات‌رسان در شهرستان به همراه تقسیم کار مرتبط با هر حوزه به منظور اقدام سریع به جهت کنترل شرایط و جلوگیری از آسیب‌ها حضور میدانی و مستمر داشتند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری آبیک با اشاره به بازدید میدانی و مستمر از وضعیت نهرها، مسیل‌ها، زیرگذرها، رودخانه ها در محدوده شهرستان آبیک به منظور شناسایی موانع و تلاش در جهت رفع موانع در نقاط حادثه خیز افزود: پاکسازی و لایروبی زیرگذرها و مسیل‌ها در سطح شهرها، شهرک‌ها، محدوده اتوبان و جاده قدیم آبیک به قزوین و راههای روستائی بخش‌های تابعه صورت گرفته بود.

رجبی ادامه داد: خاکبرداری و احداث سیل بند در بالادست شهر آبیک به طول 1 کیلومتر و ارتفاع متوسط 2متر به منظور کنترل آب ورودی به داخل شهر و هدایت سیلاب به آبراهه ها و مسیل‌ها انجام شده بود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری آبیک با اشاره به اطلاع رسانی کتبی و شفاهی به ساکنین نقاط حادثه‌خیز شهری و روستائی  اضافه کرد: سیل بند در بالا دست شهرک‌های صنعتی کاسپین 1 و 2  ایجاد شده بود.

رجبی  تصریح کرد:  تخلیه کامل سد انحرافی زیاران به منظور مدیریت و کنترل سیلاب‌ها و رفع خطر از تعدادی از چاه‌های آب شرب، لوله گاز و تیرهای برق انجام شده بود.

رجبی افزود: تمهید اقدامات لازم برای اسکان اضطراری سیل زدگان احتمالی در مدارس، مساجد، حسینیه ها و سالن های ورزشی  اندیشیده شده بود و خاکریز و تعریض مسیر مسیل‌ها در روستاهای حلال آباد، مالی آباد، باقرآباد کرد و شهر آباد از توابع بخش بشاریات احداث شده بود.

این مسئول ادامه داد: به تمام واحدهای صنعتی و معدنی بخش خصوصی و همچنین حوزه های نظامی به جهت در اختیار گذاشتن امکانات و ماشین آلات در مواقع اضطراری آماده‌باش داده شده بود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری آبیک توضیح داد: اطلاع‌رسانی سریع و دقیق در فضای رسانه‌ای به منظور آگاه‌سازی همشهریان و مسافرین عبوری از آخرین وضعیت راه‌ها و طغیان رودخانه‌ها  صورت گرفته بود.

رجبی یادآور شد: کیسه‌های شن و استقرار آن‌ها در مناطق حادثه‌خیز شهری و روستائی، ادارات و بانک‌های شهرستان آبیک هم توزیع شده بود.

وی بیان کرد: خسارت وارده به شهرستان آبیک بر اثر بارندگی‌های اخیر و سیلاب بیش از 180 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز