خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارندگی در اغلب مناطق کشور/ احتمال وقوع سیلاب در استان‌های شمالی و شرقی

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۷۲

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور به جز مناطقی از جنوب شرق و شمال غرب کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، معصومه احمدی با اعلام این خبر گفت: بر اساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی امروز در بیشتر نقاط کشور به جز مناطقی از جنوب شرق و شمال غرب کشورمان بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌های امروز در مناطقی از زاگرس و در بخش‌هایی از شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر پیش بینی شده است.

وی گفت: در برخی نقاط استان‌ها مانند مازندران، گلستان، شمال استان سمنان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از استان خراسان رضوی به خصوص مناطق شمالی و غربی استان، شدت بارش‌ها به حدی است که می‌تواند منجر به آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب شود و در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب و زاگرس هم در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از استان لرستان شدت بارش‌ها می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

احمدی برای فردا نیز در شرق و شمال شرق کشور بارندگی پیش‌بینی کرد و گفت: شدت بارش‌ها در سواحل شرقی دریای خزر در استان‌های مازندران و گلستان و بخش‌هایی از استان سمنان و خراسان شمالی و رضوی خواهد بود که با شدت کمتر در استان‌های یزد و خراسان جنوبی هم بارندگی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و کرمان نیز شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود و عمده فعالیت این سامانه بارشی در ۲ روز آینده در شرق کشور خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: وزش باد در خیلی از مناطق کشور اتفاق می‌افتد که در برخی نقاط جنوب شرق به خصوص استان سیستان و بلوچستان می‌تواند منجر به وقوع گرد و خاک شود.

احمدی گفت: با آغاز بارندگی‌ها در بیشتر مناطق کشور و به ویژه شمال شرق با کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا مواجه خواهیم بود.

وی افزود: آسمان تهران هم امروز ابری همراه با بارندگی و وزش باد خواهد بود و دما در گرم‌ترین زمان به ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز