خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

خسارت ۵۰۰ میلیاردی به منطقه کوهدشت بر اثر سیل/ برخی بی‌تدبیری‌ها در بروز سیل تاثیرگذار بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۰۱

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی از خسارت ۵۰۰ میلیاردی به این منطقه براثر وقوع سیل خبر داد.

الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به میزان خسارت ناشی از سیل در شهرستان کوهدشت گفت: اگرچه میزان بارندگی در استان لرستان بسیار زیاد بود، اما به لحاظ عدم انجام وظایف از سوی مسئولان این مشکلات ایجاد شده است. در کوهدشت سیل همه منازل مردم را گرفته و در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه در کوهدشت هیچ رودخانه دائمی وجود ندارد و فقط سیلاب‌هایی هستند که از دامنه کوه سرازیر می‌شوند و به شهر می‌آیند، تصریح کرد: به خاطر عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در این شهر سیل ایجاد شد و اگر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی در طول این چند سال به وظایف خود عمل می‌کردند و طرح‌های آبخیزداری را اجرا می‌کردند به هیچ وجه سیلی را در کوهدشت نداشتیم و حادثه قابل پیشگیری بود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این سیل به شهرستان‌های پلدختر، بخش معمولان و چگینی خسارت‌های زیادی وارد شده است و مقصر اصلی که باعث ایجاد این همه خسارت به کشور شد و مردم و کشور را درگیر کرد، بی‌تدبیری وزارت نیرو است. رودخانه‌های خروشان مانند رودخانه کشکان از وسط شهر معمولان و پلدختر و از منطقه چگینی عبور می‌کنند و در این سیل خسارات زیادی را وارد کردند. مناطقی مانند بخش شاهی‌وند در این سیل نابود شده‌اند، اما اصلا اسمی از آنها بیان نمی‌شود.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مصوب شده بود که در این مناطق سدهایی احداث شود و کارهای اولیه آن نیز در دولت گذشته شروع شده بود و این سد‌ها در صورت احداث می‌توانست بیش از یک میلیارد متر مکعب از سیلاب‌ها را جمع‌آوری کند و مانع از سیل ویرانگر شود، اما متاسفانه با سیاست‌های غلطی که وجود داشت، این کار انجام نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز