خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار سیل در استان لرستان؛

وضعیت بحرانی در اغلب مناطق لرستان/35 روستا به زیر آب رفتند/ نیاز مردم پلدختر به امدادرسانی فوری

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۴۹۳

در پی بارندگی های شدید در استان لرستان و جاری شدن سیل مردم بسیاری از مناطق این استان از جمله پلدختر و معمولان نیاز به امدادرسانی فوری دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بارندگی‌های شدید در استان لرستان موجب جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق این استان و تخریب زیر ساخت های این استان از جمله راه‌های ارتباطی شهری و روستایی، مسکونی، آب، برق و گاز و کشاورزی شده است.

گرفتاری ۱۵ نغر از اهالی بابازید پلدختر در سیلاب

معاون جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۵ نفر از اهالی روستای بابازید از توابع شهرستان پلدختر در سیلاب گرفتار شدند، سیلاب خانه های این روستا را به زیر آب فرو برده است و این ۱۵ نفر بر روی پشت بام خانه ها گرفتار شده اند.

به علت نامسائد بودن شرایط جوی امکان پرواز بالگردها هلال احمر برای نجات  این افراد وجود ندارد.

۳۵ روستای معمولان زیر آب رفت

حبیب الله موسوی بخشدار معمولان با اشاره به اینکه با وقوع سیلاب شدید ۵۰۰ واحد مسکونی زیر آب رفته است، اظهار داشت: آب، برق و گاز معمولان قطع است.

وی با بیان اینکه راه دسترسی زیودار با جمعیت ۶ هزار نفر قطع است، تصریح کرد: ۳۵ روستا زیر آب رفته اند.

بخشدار معمولان با تاکید بر اینکه راه ارتباطی خرم آباد-معمولان قطع است و دسترسی به هیچ جا نداریم، افزود: ۲ مصدوم داریم که نیازمند به بالگرد برای انتقال آنها هستیم.

موسوی یادآور شد: سطح آب رودخانه کشکان مدام در حال افزایش است.

ضلع غربی پلدختر و معمولان به زیر آب فرو رفت

نعمت الله دستیاری فرماندار پلدختر گفت: ۱۰۰ درصد ساکنان ضلع غربی خانه کشکان در پلدختر و معمولان زیر آب فرو رفتند و .۱۰۰ خانوار در پلدختر و معمولان در محاصره سیل قرار دارند و نیازمند کمک فوری هستند.

وی گفت: پتو،چادر، موتد غذایی و دارو مهم ترین نیاز افراد و خانوارهای گرفتار در سیل است.

دستیاری ادامه داد: چم گز، چم گرداب، بابازید، مورانی، تیمورآباد، پرا پرویز، افرینه، کالات زیودار، دمرود افرینه، چم شران، چم مهر بالا و پایین روستاهایی هستند که در شهرستان پلدختر و معمولان در استان لرستان نیازمند کمک های فوری هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز