خبرگزاری کار ایران

قاسم پور خبر داد:

جاری شدن سیل و فرونشست زمین در بیش از ۲۰ نقطه بردسکن

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۹۷

سرپرست فرمانداری بردسکن گفت: بیش از ۲۰ نقطه شهرستان بردسکن مستعد جاری شدن سیل و فرونشست زمین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، ابراهیم قاسم‌پور در بازدید از پل روستای کوشه و فرونشست زمین در روستای فیروزآباد از توابع این شهرستان گفت: خوشبختانه با پای کار بودن اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان از شب گذشته تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امداد و نجات و شهرداری‌ها در آماده‌باش کامل بسر می‌برند و با مدیریتی که انجام شد، هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی به دنبال نداشت و با بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌ها سیل کنترل و به باغات و زمین‌های  کشاورزی با هماهنگی‌های انجام شده با بخشداران و دهیاران هدایت شد.

وی عنوان کرد: بارندگی که از شب گذشته در شهرستان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، بیشترین میزان بارندگی را در بین شهرستان‌های استان داشته است.

وی میزان بارندگی این شهرستان در طول سال زارعی جاری را بیش از ۱۸۰ میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان در سال زراعی گذشته  ۱۰۱ میلی متر بیشتر نبود.

سرپرست فرمانداری بردسکن یکی از علل فرونشست زمین در این شهرستان را برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی بیان کرد.

وی اظهارداشت: متاسفانه عمق چاه‌های آب کشاورزی در جنوب بردسکن زمانی با ۵۰ الی ۶۰ متر به آب  می‌رسید حالا تا عمق بیش از ۲۵۰ متر هم از آب خبری نیست.

قاسم پور عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مناطق منابع زیر زمینی آب شور یا تلخ است و بحث روان آب‌ها آلودگی بیش از حد منابع آبی را به دنبال دارد.

وی بر مطالعه و نقشه‌برداری توسط سازمان نقشه‌برداری یا سازمان زمین‌شناسی برای جلوگیری بیش از حد فرونشست در جنوب بردسکن تاکید کرد و خواستار  کشت محصولات کم‌آب‌طلب در این منطقه نیز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز