خبرگزاری کار ایران

تیموری مطرح کرد؛

جشن ملی نوروزگاه فرصتی برای همگرایی بین کشورهاست

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۱۶۳

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: امروزه، اولویت و مبنای همگرایی بین کشورها، بیشتر میراث و اشتراکات فرهنگی است که جشن ملی نوروزگاه در مناطق مرزی این بستر را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، ولی تیموری در سفر به این شهرستان مرزی در جمع خبرنگاران مطرح کرد: روزانه حدود چهار هزار نفر مسافر بین دو کشور ایران و افغانستان تردد می‌کنند، افغانستان یکی از بازارهای هدف گردشگری برای ایران است و جشن ملی نوروزگاه فرصتی برای معرفی پتانسیل‌ها و جاذبه‌های خراسان رضوی در جهت جذب گردشگر و توسعه اقتصادی و تولیدی خواهد بود.

وی افزود: در تجربه زیستی با مردم افغانستان، ارزش‌های اخلاقی، سخت کوشی ، قناعت و وفای به عهد از ویژگی‌های این مردم به شمار می‌رود که به خصایل فرهنگی مردم تایباد نزدیک است و همین اشتراکات، و میراث معنوی نوروز، بستر مناسبی برای تعاملات اجتماعی بین نه فقط  دو کشور ایران و افغانستان، بلکه کشورهای تاجیکستان، آذربایجان و حتی بخش‌هایی از هند را فراهم می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور مطرح کرد: نوروزگاه یکی از فرصت‌هایی است که مناطق مرزی فرهنگ و آداب و رسوم محلی و بومی استانی خود را معرفی کنند و برای اجرای چنین برنامه ملی همه نهادها باید تلاش کنند تا از تمام ظرفیت مردم منطقه و استان برای جذب گردشگر بهره‌مند شوند.

تیموری با اشاره به اهمیت جشن‌های ملی نوروزگاه در مناطق مرزی گفت: جذب گردشگر سبب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، اشتغال موضوع مهمی است که امروز دغدغه اصلی در کشور بشمار می‌رود و با تقویت این حوزه توسعه می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی و گردشگری می‌توان با هزینه کم، درآمد بالا کسب کرد همچنین صنایع دستی به عنوان مولدهای کم هزینه برای اشتغال پایدار بسیار مناسب هستند، توسعه گردشگری داخلی با توجه به شعار سال«رونق تولید ملی» سبب ایجاد کسب و کار برای متقاضیان جویای کار به ویژه در مناطق مرزی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز