خبرگزاری کار ایران

رزم حسینی مطرح کرد؛

ابهام در بهره‌برداری باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۵۰۴

استاندار خراسان رضوی گفت: تنظیم دائره المعارف دفاع مقدس کاری تخصصی و حرفه‌ای است ، به اهلش سپرده شود.

به گزارش ایلنا از مشهد ، علیرضا رزم حسینی با اشاره به پیشتازی خراسان در دوران دفاع ، ثبت خاطرات آن دوران را ضرورتی اجتناب ناپذیر خوانده و سرعت در بهره برداری موزه دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد.

وی از تاخیر در برخی پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت : متاسفانه برخی پروژه‌ها بدلیل طولانی شدن تبدیل به میراث فرهنگی شده‌اند.

استاندار خراسان رضوی با ذکر کاهش چشمگیر اعتبارات مالی با توجه به تحریم‌ها، خواستارتسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی خصوصا موزه دفاع مقدس شد.

رزم حسینی تنظیم دائره المعارف دفاع مقدس را با توجه به رفرنس های موردنیاز،  کاری تخصصی وحرفه ای دانست و خواست تا در این خصوص نهایت دقت انجام شود وکاربه اهل آن سپرده شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد که درتنظیم دائره المعارف،  به ثبت خاطرات خانواده های شهدا و رزمندگان نیز توجه شود.

استاندارخراسان رضوی درادامه دوران دفاع مقدس را تنها مقطع تاریخ مشعشع جمهوری اسلامی دانست که دراین دوران حفظ تمامیت ارضی کشور با پایداری لازم انجام شد.

علیرضا رزم حسینی با ایراد به بودجه 200میلیاردتومانی این موزه، مواردی همچون آمفی تئاتر وپژوهشکده وحسینیه وسالن همایش را در فاز اول این پروژه غیرلازم دانست واولویت پروژه را موزه وساختمان اداری جهت بهره برداری سریع‌تر ذکر کرد.

استاندار خراسان رضوی سپس با یادآوری اعتبارات تخصیص داده شده پروژه باغ موزه تاکنون ، خواستار اولویت فازبندی پروژه وحذف موارد اضافی در فاز اول شد و گفت: درحال حاضر این پروژه با40میلیاردتومان قابل بهره برداری  است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز طی سخنان کوتاهی از تغییر مداوم  برآوردهای مالی این پروژه  اظهارگلایه کرد و گفت: هنوز گزارشی از اجرای صورتجلسات قبلی وصول نگردیده است.

رضا جمشیدی با ذکر این مطلب که حدود 70 درصد منابع این پروژه تا الان تامین شده است، اظهار کرد: پروژه مذکور تاکنون بطور میانگین فقط 20تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار مشهد نیز با بیان نهایت همکاری شورای اسلامی وشهرداری مشهد درقبال این پروژه ، خواستار تصمیم قاطع و مدیریتی در همکاری همه جانبه سایر دستگاههای مجموعه استان برای بهره برداری از پروژه باغ موزه دفاع مقدس شد.

محمدرضا کلایی اعتبارات گوناگون ارایه شده برای پروژه را تاکنون بالغ بر200میلیاردتومان اعلام کرد.

وی تنها راه اتمام پروژه را هماهنگی سایردستگاه‌ها دانست وخواست تا بقیه، شهرداری را به‌عنوان محلل این پروژه بدانند و به اتمام آن کمک کنند یا پروژه را تعطیل کنند.

حدود 17 استان کشور در حال حاضر دارای باغ موزه دفاع مقدس هستند و  فاز اول این پروژه طبق برنامه زمانبندی شده بایدقبل ازدهه فجرامسال به بهره برداری می رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز