خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

سفرهای بی‌ثمر مسئولان به استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۷۸۷

سال‌های سال است که نام استان لرستان با محرومیت و در عین حال مظلومیت گره خورده است، اگرچه سفر مسئولان کشوری به این استان در سال های اخیر، بیشتر شده ، اما متاسفانه خروجی این سفرها چندان نمود خارجی نداشته و ندارد...

سال‌های سال است که نام استان لرستان با محرومیت و در عین حال مظلومیت گره خورده و عجین شده است، با توجه به انتقاداتی که در طی سال‌های گذشته به عدم توجه و حضور مسئولان کشوری به لرستان می شد، سفر مسئولان کشوری به این استان در سال های اخیر، بیشتر شده ، اما متاسفانه خروجی این سفرها چندان نمود خارجی نداشته و ندارد.

یکی از وزرایی که در پوشش‌های مختلف مسئولیتی‌اش، سفرهای زیادی به استان داشته محمد شریعتمداری، وزیر کار است .سفر اخیر شریعتمداری که از قضا خویشاوندانی نیز در  لرستان هم دارد در این ایام می‌تواند دستاوردهای عینی و عملی برای مردم لرستان داشته باشد،  استانی که از نظر بیکاری جوانان، جزء استان‌های برتر است و بیشترین نرخ بیکاری را دارد.

در روزهای گذشته لرستان میزبان مهمانی شد که می‌تواند در زمینه اشتغال جوانانش گامی موثر بردارد، اما اگر این سفر  هم مانند سفرهای دیگر مسئولان در چند خیرمقدم، خوشامدگویی، افتتاح و کلنگ زنی خلاصه شود، بایستی گفت آمدن و نیامدن این مهمانان  به یک اندازه تاثیرگذار است. لرستان  علاوه بر درد بیکاری جوانان، در زمینه گرانی و تورم نیز جزء استان‌های برتر کشور است.

کم رنگ بودن نظارت بر بازار باعث شده که مردم لرستان جزء استان‌هایی باشد که بیشترین تورم و گرانی را تحمل می‌کنند. در این روزها که به آیین نوروز نزدیک می‌شویم، قیمت‌ها سر به فلک زده و بسیاری از مردم توانایی خرید اقلام ضروری خود را هم ندارند. امیدواریم سفر آقای وزیر کار به لرستان، جدای از افتتاح و کلنگ زنی، توام با خیر و برکت برای این استان محروم باشد یا دست کم شنونده و پاسخگوی پرسش‌های بی شمار مردم باشند. پرسش‌هایی مانند :

آیا سفر مسئولان به لرستان باعث می شود تا کمی از دردها و آسیب‌های فراوان این استان محروم، درمان شوند؟

آیا سفر مسئولان به لرستان باعث صنعتی شدن این استان محروم و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی شده است؟

آیا سفر مسئولان به لرستان باعث اشتغال زایی جوانان این استان محروم شده است؟ و...

در این بین شهروندان مطالبه‌گر و آنانی‌که قلمی بدست دارند هم بایستی آستین همت را بالا زده و شفاف و شجاعانه در مورد سفر مسئولان به لرستان محروم و احیانا برکات آن پرسش کنند، تا مسئولانی که به لرستان سفر می کنند، بدانندلرستان نیازمند توجه ویژه‌ای  است که با لرستانی ها، خویشاوندی دارند.

حسام شفیعی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز