خبرگزاری کار ایران

اعلام حمایت شورای شهر کرج از رویکرد هوشمندسازی در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۲۸۲

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای‌شهر کرج از رویکرد هوشمندسازی در ارائه خدمات اداری و مالی در مناطق 10 گانه شهرداری این کلانشهر اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین خلیلی اردکانی گفت: با توجه به اینکه اغلب مراجعات به شهرداری برای مواردی نظیر پرداخت عوارض نوسازی، صنفی، خودرو، درخواست های شهرسازی از جمله پاسخ استعلام محضر، بانک، پایان کار و پروانه ساختمانی و خدمات مرتبط با حوزه ۱۳۷ است، از سال ۸۲  شهرداری مکلف شد تا اتوماسیون شهرسازی در شهرداری را پیاده سازی کند. با این حال، فرآیند کار به دلایل مختلف با کندی پیش رفته است.

این عضو شورای‌شهر کرج ادامه داد: از یک سال و نیم گذشته با پیگیری های شورای اسلامی شهر در دوره پنجم و همکاری شهرداری، تغییر نرم افزار مورد استفاده و پیگیری مورد توجه سازمان فاوا، مواردی نظیر اسکن و ورود اطلاعات پرونده‌ها، یکپارچه‌سازی فرآیندها، یکپارچه کردن فرم های گواهی‌ها، پیاده سازی امضای دیجیتال در شهرداری به انجام رسید. این در حالی بود که همه موارد پیاده سازی شده به فرایند های داخلی شهرداری مرتبط بود و همچنان ارباب رجوع امکان ثبت و پیگیری درخواست‌ها را نداشت.

وی با اشاره با اینکه از دی ماه سال جاری با پیگیری‌های انجام شده درگاه خدمات الکترونیک شهروندان برای یکپارچه سازی و دسترسی اینترنتی آنان برای انجام و پیگیری موارد فوق و با قابلیت‌های ذیل توسط سازمان فاوا در جهت تحول اداری ایجاد شده است، اظهار کرد: تسریع و تسهیل پاسخگویی به شهروندان، شفاف سازی روند پاسخگویی، کاهش سفرهای شهری و تسهیل در امر پرداخت عوارض شهری از جمله مزایای این سامانه به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: در کنار این سامانه نیز خدمت مناطق شهرداری با تجمیع فعالیت هایی که با بیشترین مراجعات شهروندان مواجه هستند، در طبقه همکف مناطق راه اندازی شده تا ارباب رجوع بدون مراجعه به واحدها؛ بخش قابل توجهی از امور، نظیر ثبت پیگیری و دریافت گواهی درخواست ها، پرداخت عوارض نوسازی ، اصناف و شهرسازی و... را انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز