خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کردستان گزارش می‌دهد؛

آمار نگران‌کننده شمار مسمومان شهرستان قروه/ تکذیب ارتباط مسمومیت‌ها با گوشت‌های وارداتی

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۱۹۴

تعداد مسموم شدگان شهرستان قروه در حالی رو به افزایش است که مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هرگونه ارتباط این مسموم شدگان با گوشت‌های وارداتی را قویا تکذیب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شنیده‌ها حاکی از آن است که از چند روز گذشته تاکنون تعداد مسمومیت شهروندان قروه‌ای و سریش آباد به بیش از 300 نفر رسیده است. مردم شهرستان قروه از این افزایش آمار بسیار نگران هستند و برخی نیز احتمال این مسمومیت ها را استفاده از گوشت‌های یخ زده وارداتی کشورهای چین و یونان می‌دانند چرا که طبق اعلام مرکز بهداشت این شهرستان آب این مناطق کاملا مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته و هیچگونه مورد آلودگی مشاهده نشده است.

این در حالی است که مدیر شبکه بهداشت و درمان قروه صحبت های دیگری را در این خصوص مطرح می‌کند.

هوشنگ پیرفلاح در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این اتفاق از نوزدهم اسفند ماه و با مراجعه تعدادی از افراد در سریش آباد که دچار تهوع و اسهال بودند به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان غروه آغاز شد.

وی افزود: بلافاصله از طریق کاشناسان مربوطه جهت پیگیری موضوع اقدام شد و اولین گام آب منطقه را از نظر آلودگی مورد بررسی میکروبی قرار دادیم.

پیرفلاح ادامه داد: پس از اعلام نتایج آزمایشات هیچگونه آلودگی از سوی کارشناسان تایید نشد.

وی ادامه داد: در بررسی حال افراد مسموم شده مشخص شد آنان با سبزیجات غیرسالم که از استان‌های همدان، خوزستان و... به این شهرستان وارد می شود دچار مسمومیت شده اند.

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان قروه علت مسمومیت مردم این شهرستان را به دلیل آلودگی گوشت‌های منجمد وارداتی تکذیب کرد و افزود: تمامی این گوشت ها مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته اند و تاکنون هیچ مورد آلوده ای گزارش نشده است.

وی ادامه داد: اغلب مسموم شدگان منطقه بعد از چند ساعت بستری بودن از مراکز درمانی ترخیص شدند و خوشبختانه تعداد افراد بستری رو به کاهش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز