خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صادقی مطرح کرد:

امام هادی(ع) در شرایط حصر خانگی زندگی می‌کردند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۹۰

سخنران مراسم سالروز شهادت امام‌هادی(ع) در دفتر آیت‌الله صانعی در قم گفت: امام هادی(ع) در مظلومیت خاص بوده و در ایام زندگی پر برکت‌شان و در شرایط حصر خانگی به سر می‌بردند و دوستداران‌شان هم مورد غضب بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم عزاداری سالروز شهادت امام دهم شیعیان امام علی‌النقی الهادی(ع) (امروز یکشنبه ۱۹ اسفندماه ۹۷) با حضور علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم، در دفتر آیت‌الله العظمی صانعی در قم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام صادقی از خطبا و فضلای حوزه علمیه قم، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع)، اظهار داشت: بین ۱۲ امام، دو امام دهم و یازدهم، یعنی امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در مظلومیت خاص و به‌دستور حاکم ظالم آن زمان یعنی متوکل عباسی، در شرایط حصر خانگی به سر می‌بردند.

وی با بیان اینکه حصر خانگی شرایط بسیار سختی را برای امام هادی(ع) پدید آورده بود، گفت: چه بسا اگر امام هادی(ع) به‌جای حصر خانگی در زندان عادی بودند، ظلم‌های صورت گرفته به ایشان کمتر بود و از سوی دیگر امکان ارتباط حداقلی‌شان با دیگران وجود داشت اما در عصر نظامی آن دوران و در شرایط حصر خانگی، ارتباط دوستداران و شیعیان با امام هادی(ع) بسیار مشکل بود.

سخنران این مراسم یادآور شد: همچنین دوستداران و شیعیانی که قصد داشتند به نوعی پیغامی به امام هادی(ع) برسانند یا هر نوع ارتباطی بگیرند، اگر با اطلاع حکومت آن زمان مواجه می‌شدند، مورد دستگیری و شکنجه قرار می‌گرفتند.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: یکی از شیعیانی که موفق شده بود با امام هادی(ع) ارتباط بگیرد، نقل کرده که امام(ع) فرمودند شرایط را این‌قدر بر من سخت گرفته‌اند که حتی چاله‌ای به‌عنوان قبر در وسط اتاق زندگی‌ام کنده‌اند و دائم افراد حکومت می‌آیند و تهدیدم می‌کنند که تو را می‌کشیم و وسط همین چال خاک می‌کنیم.

در ادامه این مراسم زیارت جامعه کبیره که از دعاهای خاص امام هادی(ع) است، قرائت شد و در پایان این مراسم هم آیت‌الله العظمی صانعی برای برطرف شدن گرفتاری از مردم، دعا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز