خبرگزاری کار ایران

علی خانقائی خبر داد:

اجرای ۶۳ مانور جاده‌ای در محورهای شمال سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۲۰۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از برگزاری۶۳ مانور جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شمال استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی خانقائی در نشست مشترک کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و شورای هماهنگی ترافیک استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ارتقای سطح ایمنی مسیرهای موصلاتی برای کاهش تصادفات رانندگی و تلفات انسانی از اولویت‌های مهم و اساسی این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل برای کاهش تلفات و تصادفات رانندگی در ۹ ماه نخست سال‌جاری ۶۳ مانور جاده ای معادل ۵۰۴ ساعت کار کارشناسی برای کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی برگزار کرده که در این مانورها هزار و ۶۱۵ دستگاه ناوگان عمومی مورد بازدید قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: اهدای ۵ هزار و ۱۵۰ عدد کلاه ایمنی مخصوص موتور سواران و توزیع همزمان ۳ هزار و ۷۰۰ عدد شبرنگ مارکر در روستاهای هدف به همراه آموزش های ترافیکی به ۴ هزار و ۶۰۰ نفر راکب موتور سیکلت، تهیه و توزیع ۶۴۸ عدد کپسول آتش نشانی بین رانندگان وسایل نقلیه وانت بار در محور های روستایی، ۲۰۰ مثلث تاشوی احتیاط به رانندگان، ایمن سازی ۴۲ باب مدرسه، تهیه و نصب سه هزار عدد گردنبند شبرنگ مخصوص شتر جهت ایجاد دید در شب از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی تردد در جاده های استان است.

خانقائی فرهنگ سازی را از موثرترین عوامل در کاهش حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: براثر تصادف رانندگی ۹ ماه نخست امسال متاسفانه ۶۹۲ نفر جان خود را از داده اند که نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در بین محورهای اصلی استان مسیر «ایرانشهر - سرباز - چابهار» با ۳۶۹ فقره تصادف، «نیکشهر - ایرانشهر» با ۱۸۳ فقره و «زاهدان - خاش» با ۱۴۵ فقره تصادف در رتبه های اول تا سوم از نظر بیشترین آمار جاده ای قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیان داشت: همچنین ۷۴ درصد تصادفات این مدت استان تا فاصله ۵۰ کیلومتری مراکز جمعیتی رخ داده که فوت بیش از ۲ سوم افراد در محل حادثه بیانگر شدت تصادفات است که از عوامل اصلی آن سرعت بالای وسایل نقلیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز