خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار در قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۰۱۰

چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار به همت انجمن زنان کارآفرین و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین امروز یکشنبه-28 بهمن ماه- در دانشگاه بین المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در این همایش گفت: توسعه در واقع همیشه برابر روندهای طبیعی اتفاق نمی‌افتد و ممکن است کشورها غنی از بسیاری منابع باشند اما زمانی می ‌توان به طور بهینه از این منابع استفاده کرد که کارآفرینی رونق داشته باشد.

صدیقه ربیعی افزود: فعالیت‌هایی کارآفرینانه است که رشد اقتصادی کشورها را رقم می‌زند و زمینه خلق محصولات و خدمات جدید را فراهم می‌کند.

وی همچنین گفت: مهم‌تر از کارآفرینی، توانایی برقراری ارتباط بین کار و زندگی شخصی است چراکه زنان به خاطر ایفای نقش‌های متفاوت در جامعه و خانواده باید بتوانند در همه این نقش ها و وظایف تعادل ایجاد کنند.

ربیعی ادامه داد: کارآفرینان زن گاهی به جهت تعدد نقش‌ها دچار چالش‌هایی هستند که ریشه آن در هنجارها، فرهنگ و ارزش‌های حاکم بر جامعه است و باید بتوان این موضوع را مدیریت کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: مدیریت موثر زمان و اولویت‌بندی امور و ترسیم استراتژی و مهارت مدیریت استرس از جمله مسایل مهم برای برطرف کردن این چالش‌ها و کنترل موثر آنهاست که باید مورد توجه بانوان کارآفرین قرار بگیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: امروز زنان فرهیخته زیادی در عرصه ملی و بین‌المللی داریم و زنان ایرانی می توانند نقش پررنگی در عرصه های مختلف داشته باشند که مرحوم مریم میرزاخانی تنها یکی از نمونه های آن است.

مهدی زندیه افزود: در کشوری که دومین تولیدکننده گاز، دارای یک ششم ذخایر معدنی، چهارمین منبع نفت و رتبه دوم کانی های جهان است چرا نباید برنامه ویژه ای برای کارآفرینی زنان داشته باشیم؟

زندیه افزود: در کشور ما که افت و خیزهای زیادی در 40 سال گذشته داشته، حضور دوشادوش زنان در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی حتی در دفاع مقدس، پررنگ بوده و این نقش باید در عرصه‌های اقتصادی و کمک به توسعه کشور نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز