خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

راه‌یافتن 20 روستا به مرحله نهایی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۴۳۱

رئیس شورای هماهنگی شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب از راه‌یافتن 20 روستا به مرحله نهایی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران خبرداد.

سعید صوفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: در پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران ۱۴۰۶روستا و آبادی عشایری از تمامی استان‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند که نسبت به سال گذشته هم از نظر کمیت برنامه‌ها و روستاهای شرکت کننده و هم از نظر کیفیت طرح‌های معرفی شده رشد قابل توجهی داشته است.

صوفی افزود: در طرح‌های ارسالی برای این دوره از برگزاری جشنواره، به خصوص در حوزه محتوایی و مستند سازی الگوهای جدیدی ارائه شده است.

رئیس شورای هماهنگی شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب عنوان کرد: داوری این جشنواره در چهار مرحله صورت گرفت و ۴۳ روستا به مرحله نیمه نهایی داوری این جشنواره راه یافتند و پس از داوری این مرحله  هئیت داروان این جشنواره ۲۰ روستا  را  برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب کردند که پس از داوری نهایی ۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده و ده روستا به عنوان روستاهای تقدیری انتخاب خواهند شد.

نماینده مرکزی در شورای عالی استان ها ادامه داد: همچنین از سوی هئیت داوران این جشنواره یک روستا از روستاهای برگزیده ادوار قبل این جشنواره به عنوان برگزیده استمرار "برگزیده برگزیدگان" انتخاب می شود.

داور این جشنواره گفت: بیست روستای راه یافته به مرحله نهایی پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از سراسر استان های کشور هستند.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران همزمان با پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران روز شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های بین المللی کتابخانه ملی ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و مسئولان کشوری و استانی و اهالی قلم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

صوفی تصریح کرد: فراخوان پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در ابتدای شهریور ماه ۱۳۹۷ از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب ایران اعلام شد. استقبال گسترده شهرها و روستاهای کشور از این برنامه باعث شد دو مرحله مهلت ارسال آثار این جشنواره تمدید شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز