خبرگزاری کار ایران

با انتشار بیانیه‌ای مطرح شد؛

نقش شوراها در توسعه روستایی و شهری تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۸۹

شورای عالی استان‌ها در بیانیه ای از رئیس‌جمهوری، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه خواست زمینه تقویت نهاد شوراها و استفاده از مشارکت مردم در حوزه توسعه روستایی و شهری را ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا، در بخش از این بیانیه که امروز پنجشنبه در چهاردهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، قرائت شد، آمده است: مشارکت مردم از عناصر کلیدی و حیاتی شکل گیری انقلاب اسلامی است. بنیانگذار این انقلاب در آغازین روزهای پیروزی انقلاب در دستوری شورای انقلاب را مسئول تهیه آیین‌نامه تشکیل شورای‌های محلی می‌کند.

براساس این گزارش در ادامه این بیانیه اشاره شده است که در قانون اساسی فصل‌هایی به نهاد مهم و حیاتی شورای‌های محلی اختصاص داده می‌شود و در این جهت قانون شوراها به تصویب می‌رسد.

از آغاز تشکیل شوراهای شهر و روستا بیش از دو دهه می‌‎گذرد و در طول این مدت کاستی‌ها و اشکالات قانون شوراها و نگاه برخی از مسئولان و مدیران اجازه نداده است که مردم بتوانند از تمام ظرفییت قانون اساسی در جهت تقویت مدیریت و مشارکت محلی استفاده کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: « فلسفه وجودی انقلاب اسلامی که در شعار روزهای پرشکوه و مبارزه بزرگ ایران متبلور و متجلی شد، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بوده است، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر این سه عنصر تدوین و به تصویب ملت رسید ما بر این باوریم که تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی در گرو پایبندی همه مسئولان و مدیران نظام و ملت به این شعار بوده است.

ماموریت اساسی شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی تلاش برای حفظ و احیای یکی از ارزش‌های بنیادین و اصول مسلم قانون اساسی یعنی جلوگیری از تبعیض و بی‌عدالتی است. عدالت عنصر اساسی و حیاتی مبارزات ملت ایران در طول سال‌های قبل و پس از انقلاب بوده است. واضعین قانون اساسی با درک و توجه به این مهم در اصول متعدد قانون اساسی، تحقق این ماموریت یعنی جلوگیری از تبعیض در تهیه برنامه‌های عمرانی و رفاهی استان‌ها، جلب همکاری تمام سازمان و نهادهای دولتی و غیردولتی و نظارت بر اجرای هماهنگ آنها را به عهده نمایندگان شورای عالی استان‌ها قرار داده اند.

متاسفانه شورای عالی استان‌ها در اجرای این ماموریت به دلیل فقدان تضمین‌های قانونی و عدم همکاری برخی مدیران موفق نبوده است بر این اساس از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهوری درخواست می‌کنیم شرایط تحقق انجام این ماموریت را با کمک شورای عالی استان‌ها فراهم کنند.

اعضای شورای عالی استان‌ها در پایان این بیانیه ضمن تجدید میثاق و وفاداری به امام، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران اعلام داشت که در کنار مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز