خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کرد:

نباید بگذاریم نسیمی بر سازمان تامین اجتماعی بوزد/42 میلیون در کشور زیر پوشش تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۱۹۱

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: نباید بگذاریم نسیمی بر سازمان تامین اجتماعی بوزد چراکه با تلاطم مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی در مراسم افتتاح ساختمان اداری و اورژانس تامین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: طی 40 سال اخیر شاهد خدمات و دستاوردهای بسیار گرانسنگی در نظام بوده‌ایم که با آنچه در طول تاریخ ایران اسلامی رخ داده، قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در برخی حوزه‌ها شاهد رشد 27 هزار برابری بوده‌ایم که به‌عنوان نمونه می‌توان به بهره‌مندی 27 هزار روستا از نعمت گاز اشاره کرد که قبل از انقلاب یک مورد هم گازرسانی نداشتیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: امروز در زمینه‌های سایبری، نانوتکنولوژی، علوم ماهواره‌ای، سلول‌های بنیادین، ارسال موجودزنده به فضا و غیره به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم و قابل مقایسه با پیش ازانقلاب نیست.

محمدی اضافه کرد: در مجلس تامین اجتماعی حائز اهمیت است و جایز نیست به راحتی از کنار آن عبور کنیم چراکه 42 میلیون نفر یعنی 63 درصد جمعیت کشور زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. نباید بگذاریم نسیمی بر سازمان تامین اجتماعی بوزد چراکه با تلاطم مواجه می‌شویم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مجلس نسبت به پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت نشست‌هایی برگزار شده و در برنامه ششم توسعه هم تاکید شده سالانه بخشی ازمطالبات توسط دولت پرداخت شود تا سازمان تامین اجتماعی قادر به ارائه خدمت به مردم باشد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بیش از 130 هزار میلیارد تومان است و طلب استان قزوین 509 میلیارد تومان است که باید نگاه ویژه و معطوف به تامین اجتماعی شود.

محمدی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی حرکت خوبی را آغاز کرده که می‌توان به روی آوردن به دولت الکترونیک برای ریشه‌کنی فساد، شفافیت و ارتقای سلامت نظام اداری، ابداع‌های بازرسی، حسابرسی و حذف دفترچه‌ها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: رئیس سازمان تامین اجتماعی را از اهلش و کسی که تجربه و اشرافیت بر این سازمان دارد، انتخاب می‌کنیم تا طی 40 سال دچار آزمون و خطا نشویم.

این مسؤول با اشاره به اقدامات مثبت تامین اجتماعی در آبیک، قزوین، البرز و محمدیه مطرح کرد: با توجه به جمعیت 70 هزار نفری شهر اقبالیه و غالب بودن جامعه کارگری لازم است درمانگاه شبانه‌روزی یا بیمارستانی برای این شهر پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز