خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد خبر داد:

تولد ١٢ هزار نوزاد به روش آی.وی.اف در یزد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۱۵۳

رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد با اشاره به تاسیس نخستین مرکز ناباروری کشور در سال 68 در این استان گفت: تاکنون در این مرکز 12 هزار نوزاد به روش آی وی اف (یکی از روش های درمانی پیشرفته کمک باروری) متولد شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پروفسور عباس افلاطونیان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب صورت گرفت با اشاره به اینکه این مرکز، قطب اصلی درمان ناباوری و تولید مثل بیماری در کشور است اظهار داشت: در سال 79 مرکز مورد اشاره از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعنوان قطب علمی کشور در زمینه ناباروری و تولید مثل و همچنین در سال 1380 (هجری شمسی) بعنوان مرکز تحقیقاتی نمونه در جشنواره پژوهشی رازی معرفی شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مرکز یاد شده به پژوهشکده علوم تولید مثل تبدیل شده تصریح کرد: هدف از شکل گیری چنین مرکزی در ابتدای امر پایه گذاری تکنولوزی برتر در درمان ناباروری در کشور برای نخستین بار، فراهم آوردن امکانات لازم برای توسعه این دانش در استان و کشور و درمان زوجین ناباروری بود که برای درمان مجبور به مسافرت به کشورهای اروپایی بودند.

افلاطونیان با بیان اینکه سالانه هفت هزار و 500 زوج جهت درمان ناباوری به این مرکز مراجعه می کنند افزود: افزون بر90 درصد مراجعان به این مرکز از خارج از استان هستند که بیشترین آنها از استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز