خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد:

شهروندان یزدی با شهر جهانی یزد بیگانه هستند/ برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۱۴۸

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد با اشاره به ویژگی های برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی گفت: شهروندان یزدی با شهر جهانی یزد بیگانه هستند و این جشنواره مردم را با شهر آشتی می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس ملازینلی در نشست خبری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی با گرامیداشت سالروز  انقلاب اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه از سوی انجمن شهرهای میراث جهانی و در دو گروه سنی 14 تا 17 سال و 18 تا 21 سال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه روال ساخت این فیلم‌ها در تایم حداکثر 5 دقیقه است ادامه داد: چرایی انتخاب یک شهر برای گردشگری و نقاط مختلف آن از اهداف جشنواره است که در بازدیدها از کجا و چرایی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه خوب دیدن و خوب شنیدن اولویت اول نگاه هنرمندانه است اضافه کرد: نقطه آغاز تامل و تفکر در انسان خوب دیدن و اندیشیدن است و تجربه ای که در یک سفر به انسان دست می دهد ممکن از اط مطالعه کتاب به دست نیاید.

ملازینلی با تاکید بر اینکه این جشنواره مخاطب جوان و نوجوان را دارد عنوان کرد: 280 نقطه شهری در کشور ثبت جهانی شده اما در کشور تنها شهر یزد است که ثبت رسیده و این مهم مرهون تلاش و زحمت گذشتگان است.

وی با بیان اینکه شهرهایی که آثار تاریخی دارند توسط پادشاهان بنا شده است اظهار داشت: ویژگی مهم شهر یزد این است که هیچ صاحب زور و قدرتی در احداث آثار تاریخی یزد دخیل نبوده و از سوی مردم این آثار ارزشمند خلق شده و به یادگار مانده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه شهروندان با شهر بیگانه شدند عنوان کرد: اصلی ترین بحث این جشنواره ایجاد نگاه باز و عمیق در شهرهای فرهنگی و تاریخی است که با ساخت فیلم های کوتاه و کلیپ های چند دقیقه ای می توان ارتباط شهروندان با شهر را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان و فارس دو ضلع دیگر مثلث طلایی گردشگری کشور هستند بیان داشت: تنها شهر یزد مجوز ورود به این جشنواره را دارد و از شهرهای اصفهان و شیراز اثری برای جشنواره پذیرفته نیست.

ملازینلی با اشاره به اینکه فیلم های این جشنواره باید به سهزبان انگلیسی، اسپانیایی و فرانسه ارائه شوند تصریح کرد: آثار باید از طریق شهرداری روی سیستم انجمن قرار گیرد تا 10 اثر نهایی در خردادماه سال آینده انتخاب و اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری اختتامیه با حضور 10 شهردار شهرهای جهانی تنها دو فیلم در دو گروه سنی انتخاب و با اهدای جوایز مورد تقدیر خواهد گرفت که فرصتی ارزشمند برای معرفی یزد با زبان های بین المللی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر ضرورت ارسال آثار فاخر و ارزشمند اظهار داشت: با همکاری انجمن سینمای جوان و حضور اساتید، 23 طرح به دبیرخانه ارسال شده که 18 مورد انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سراسر کشور و حتی دنیا در این گروه های سنی می توانند با ارسال آثاری از یزد در این جشنواره شرکت کنند تصریح کرد: رسانه ها نیز در این جشنواره یاری کنند تا جشنواره ای با آثار فاخر برگزار شود و یزد را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم.

ملازینلی از دیگر مزیت های برگزاری این جشنواره را رونق در صنعت گردشگری برشمرد و عنوان کرد: قطعا آثار تولید شده برای این جشنواره در جذب گردشگر موثر خواهد بود و در پی رونق گردشگری رونق اشتغال را نیز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: فیلم هایی که رتبه بیاورند بین 20 تا 40 میلیون ریال هدیه پرداخت می شود و فیلمی که به عنوان منتخب برگزیده شود 100 میلیون ریال جایزه ویژه به گروه فیلم ساز در نظر گرفته شده و از سوی انجمن نیز 1500 دلار برای گروه سنی اول و 3 هزار دلار برای گروه سنی دوم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز