خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

فرودگاه پیام توانایی پرواز بزرگترین هواپیماهای دنیا را دارد/حمل و نقل هوایی موتور توسعه کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۸۲

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با عنوان اینکه فرودگاه پیام توانایی پرواز بزرگترین هواپیماهای دنیا را دارد، گفت: حمل و نقل هوایی موتور توسعه هوایی کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، علی عابدزاده امروز بعد از بازدید فرودگاه پیام که در راستای بررسی علت حادثه سقوط هواپیمای باری ارتشی بوئینگ 707 در فرودگاه فتح، در جمع خبرنگاران، گفت: مساحت فرودگاه پیام با بیش از 4 هزار هکتار و باندی با طول 4 کیلومتر، توانایی کامل را دارد که بزرگترین هواپیماهای دنیا نیز در این فرودگاه پرواز کنند. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با عنوان اینکه حمل و نقل هوایی موتور توسعه هوایی کشور به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: شرایط فرودگاه پیام، عالی و امکانات در این مجموعه در حد بین‌المللی است همچنین پروازهای باری بین‌المللی نیز اینجا فرود آمده است که بیانگر عدم وجود هرگونه مشکل و معضل در این فرودگاه است. 

این مقام مسئول اذعان داشت: فرودگاه پیام ظرفیت جابجایی سه و نیم میلیون مسافر را دارد لذا با ارزیابی‌های لازم به مسافربری شدن این مجموعه نائل آمدیم.

وی با تاکید بر اهمیت فرودگاه پیام به عنوان کمک به جابجایی بخشی از مسافران هوایی، اذعان داشت: فرودگاه پیام، کمکی به فرودگاه مهرآباد خواهد بود لذا لازم است از سرمایه‌ این مجموعه هوایی به خوبی استفاده کنیم تا شعار اقتصاد مقاومتی نیز محقق شود. 

وی یادآور شد: فرودگاه مسافری پیام گسترش و توسعه خواهد یافت چرا که امکانات خوبی برای پذیرش پرواز در مجموعه وجود دارد. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: حفظ ایمنی پرواز، رسالت ماست و با توجه به اینکه طی چند سال اخیر هیچ معضلی در این رابطه وجود نداشته است، همچنان این هدف دنبال می شود.

عابدزاده با تأکید بر اینکه وقوع حادثه و اتفاقاف اخیر در ذات کاری ما وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسؤولیت پرواز باری ارتش بر عهده ارتش است که بررسی این موضوع نیز در دستورکار قرار دارد. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مورد مشکلی که برای یک هواپیمای نروژی در کشور به وجود آمده است، گفت که در این مورد مشکلی وجود ندارد و همکاری لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز