خبرگزاری کار ایران

رئیس‌خانه صنعت، معدن و تجارت یزد خبرداد:

رتبه نخست یزد در سرانه احداث واحدهای صنعتی/ سرمایه‌های خرد بانوان موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۴۲۹

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه یزد واحدهای صنعتی زیادی دارد و استانی صنعتی شناخته می‌شود، گفت: یزد در بین استان‌های کشور رتبه نخست در سرانه احداث واحد صنعتی را دارد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، سیدعلی اکبر کلانتر در نشست کمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت یزد اظهار داشت: استان یزد به لحاظ سرانه احداث واحد صنعتی با اختلاف زیاد رتبه اول کشور را دارد به طوریکه به ازای هر 280 یزدی یک کارخانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این استان 240 پروانه بهره برداری به نام بانوان ثبت شده که در کشور بی نظیر است، ادامه داد: یزد همچنین بالاترین نسبت بهره وری اقتصادی بعد از پایتخت و استان های نفتی را دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اینکه بانوان باید نقش پررنگ تری در توسعه استان ایفا کنند، اضافه کرد: نباید چنین استانی از حضور بانوان یعنی نیمی از جمعیت خود که اکثرا هم از قشر تحصیلکرده و فرهیخته هستند در عرصه های اقتصادی و مدیریتی محروم بماند و این جمعیت بزرگ و توانمند در توسعه استان نقشی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان کار آفرین در ارکان مختلف خانه صنعت ،معدن و تجارت نقش آفرین هستند عنوان کرد:  تعدادی از دبیران کل خانه های صمت استان های کشور نیز از بانوان هستند و ما به لحاظ توانایی و خلاقیت و هم سختکوشی، وجدان کاری و پشتکار و دقت به بانوان ایمان داریم.

کلانتر با تاکید بر لزوم خودباوری در بانوانو توسعه فعالیت های اجتماعی بیان داشت: اگر بانوان روحیه خودباوری را در خود تقویت کنند قطعا در بسیاری از عرصه ها از جمله انتخابات شوراهای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی و در عرصه های مدیریت اجرایی و حقوقی و نظارتی می توانند نقش آفرین باشند و مطالبات انباشته چند صد ساله خود را وصول کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد کمیسیون بانوانه خانه صنعت را تشکلی قوی و قدرتمند و با پشتوانه مالی خوب برشمرد و اظهار داشت: این تشکل قوی می تواند با جمع آوری سرمایه های خرد بانوان نظیر طلا و جواهرات که در پستوهای خانه ها و صندوق های امانات راکد مانده به یک سرمایه  عظیم تبدیل کند و با ایجاد ایجاد ثروت برای استان و کشور رونق افتصادی و اشتغال ایجاد کند.

وی تصریح کرد: قطعا بانوان مدیر در صنعت، علاوه بر مسائل و موانع تولید و اقتصاد معمول کشور، دغدغه ها و مشکلات خاص خود را دارند اما تشکیل یک جلسه اقتصاد مقاومتی مختص کمیسیون بانوان می‌توان تصمیم‌گیری‌های بهتری داشت.

کلانتر با قول تشکیل یک جلسه اقتصاد مقاومتی مختص کمیسیون بانوان خانه صنعت با موافقت استاندار افزود: این جلسه را با کمک سازمان مدیریت در اولین فرصت برگزار می کنیم تا شاهد حضور بیشتر و پررنگ بانوان کار آفرین در عرصه اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز