خبرگزاری کار ایران

پلیس راهور ناجا تشریح کرد:

آخرین‌ وضعیت‌ جوی محورهای‌ مواصلاتی‌کشور/ ماندگاری هوای سرد و بارش برف و باران در استان‌های شرقی

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۸۳۹

مرکز پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و تردد در محورهای مواصلاتی کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از پلیس راهور شرایط بارندگی و سامانه‌های جوی در مناطق مختلف کشور به شرح زیر است:

هوای سرد در کشور ماندگار است و بارش‌ها هم عمدتا در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور متمرکز است.

دمای هوا در برخی استان ها چند درجه سرد شده و با وزش باد همراه است.

بارش برف و باران در برخی استان های شمال شرقی

در برخی استان‌های گلستان تردد تنها با زنجیر چرخ میسر است. در کیاسر، کجور و قوچان بارش برف گزارش می‌شود. در مناطق مرکزی و شرقی مازندران، گلستان، نواحی مرتفع و شمالی استان سمنان، خراسان شمالی و بخش های شمالی خراسان رضوی برای امروز بارش برف و باران و مه پیش بینی می شود.

وزش باد در مرکز

وزش باد مهمترین پدیده مرکز و شرق کشور مثل تهران، البرز، قزوین، زنجان، قم، مرکزی و سمنان در ساعات بعداز ظهر شدت می گیرد که در برخی مناطق سبب گرد و خاک می‌شود.آب‌های جنوبی کشور به خصوص خلیج فارس هم مواج پیش بینی می‌شود.

ماندگاری هوای سرد

در مناطق شرقی کشور برای فردا عمدتا بارش پیش بینی می شود و به تدریج برای روز جمعه این سامانه مرزهای شرقی کشور را ترک می‌کند و ماندگاری هوای سرد باعث می شود روزهای پایانی هفته کاملا سرد و زمستانی خواهد بود.

ورود سامانه بارش، هفته آینده

سامانه بارشی دیگری از اوایل هفته آینده از نیمه غربی وارد کشور می شود که هم بارش های قابل توجهی دارد و هم از گستردگی مطلوبی برخوردار است که در بیشتر مناطق کشور باعث بارندگی می شود.

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته تا روز شنبه مورخ ۹۷/۱۰/۲۲

۱-تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۱۰/۱۹ الی ساعت ۰۶۰۰ روز شنبه مورخ ۹۷/۱۰/۲۲ از محور‌های کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است.

۲-محور کرج-چالوس:

الف-تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس ممنوع است.

ب-تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴۰۰ الی ۲۴۰۰ روز جمعه مورخ ۹۷/۱۰/۲۱ از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷۰۰ الی ۲۴۰۰ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یک طرفه خواهد بود.

۳-محور هراز:

الف-تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز ممنوع است.

ب-تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲۰۰ الی ۲۴۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۱۰/۱۹ و همچنین از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۴۰۰ روز‌های پنجشنبه و جمعه در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۱ دیماه ۹۷ از محور هراز ممنوع است.

پلیس راه مازندران:جاده‌های کوهستانی مازندران برفی و لغزنده

رئیس پلیس راه مازندران گفت: به دلیل بارش برف سطح جاده‌های کوهستانی استان لغزنده است.

سرهنگ پاسدار علیرضا قدمی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات و باران در پایین دست مازندران گفت: بارش برف در جاده‌های سوادکوه محدوده گدوک، کیاسر محدوده تلمادره، هزارجریب شرق استان و مقطعی در جاده کندوان موجب لغزندگی سطح راه‌ها شده است.

رئیس پلیس‌راه مازندران با تاکید بر رعایت سرعت‌مطمئنه، رعایت فاصله طولی‌خودرو، همراه داشتن تجهیزات ایمنی فصل زمستان به ویژه زنجیر چرخ افزود: به دلیل مهیا بودن شرایط یخ زدگی سطح جاده ها، رانندگان در صورت امکان امشب از تردد در جاده‌های کوهستانی استان خودداری کنند.

سرهنگ قدمی با بیان اینکه تردد خودرو‌های سنگین به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی امروز و فردا ۲۰ و ۲۱ دی امسال از ساعت ۸ تا ۲۴ در جاده هراز ممنوع است گفت: تردد خودرو‌ها از بعدازظهر جمعه ۲۲ دی تا نیمه شب در جاده کندوان به سمت کرج یکطرفه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز