خبرگزاری کار ایران

تورج همتی خبر داد:

اجرای طرح‌های ویژه برای تامین آب مورد نیاز دریاچه بزنگان

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۷۳۰

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از اجرای طرح‌های ویژه برای تامین آب مورد نیاز دریاچه بزنگان خبر داد.

به گزارش ایلنا، تورج همتی بعدازظهر امروز در بازدید از دریاچه بزنگان سرخس اظهار کرد: آب این دریاچه از بارندگی‌های سالانه و چشمه‌های کوچک حاشیه و کف دریاچه تامین می‌شود و تلاش می‌کنیم با بهسازی مسیل‌ها و جانمایی لوله‌های انتقال آب بتوانیم این دریاچه را احیاء کنیم. 

وی افزود: در این راستامقدمات تغذیه سفره‌های آبهای زیر زمینی اطراف با اقدامات بیولوژیک نیز با موفقیت انجام شده و واگذاری مدیریت این منطقه به بخش خصوصی دردست پیگیری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اثر طبیعی ملی دریاچه بزنگان از نظر شرایط اکولوژیکی و زمین‌شناسی ارزش‌های مطالعاتی بسیاری را برای محققان فراهم کرده و بهبود زیر ساخ تهای زیست‌محیطی ضمن نجات این دریاچه از نابودی، می‌تواند آن را به یک منطقه اکوتوریستی حائز اهمیت تبدیل کند.

همتی تصریح کرد: طبیعت‌گردی باید بر مبنای چهار رکن اصلی، کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی، احترام به فرهنگ مردم بومی، افزایش مزایای ناشی از گردشگری طبیعی برای مردم محلی و جلب رضایت طبیعت گردان استوار باشد.

وی بیان کرد: بازدیدهای آموزش محور از جاذبه‌های طبیعی در کشورهای توسعه محسوب می‌شود و باید با بهره‌گیری از اکوتوریسم و با جلب مشارکت جوامع محلی مانع از بحران‌های تهدید کننده اکوسیستم‌های طبیعی شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز