خبرگزاری کار ایران

فرج الله ایلیات:

هزار میلیارد بدهی برای یک کلانشهر عدد زیاد نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۵۵۷

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت که هزار میلیارد تومان بدهی ناشی از کارهای عمرانی عدد زیادی برای یک کلانشهر به حساب نمی آید.

به گزارش ایلنا، فرج اله ایلیات، امروز دوشنبه 17 دی در جلسه کمسیون برنامه و بودجه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بدهی های در حد هزار میلیارد تومان عددی نیست برای یک کلانشهر ایجاد نگرانی کند و این رقم را می توان با چند پروژه مشارکتی تامین کرد. در هر حال اداره شهر نیازمند  اجرای پروژه های عمرانی است و در برخی برهه های زمانی که نقدینگی در دسترس نیست، باید به سراغ گزینه های روی میز همچون دریافت تسهیلات بانکی رفت.

وی با بیان اینکه نباید به دنبال خام فروشی باشیم و این گونه روش های درآمدزایی در دنیا مردود است، گفت: شهرداری کرج باید نشست های تخصصی را برای رشد درآمدزایی و ارتقای مشارکت بخش خصوصی و تعریف و اجرای پروژه های مشارکتی برگزار کند که البته خروجی نیز داشته باشد. اینکه شهرداری چند قطعه زمین را برای فروش به شورای اسلامی شهر معرفی کند، گرچه روشی متداول شده اما به هیچ وجه قابل اعتماد و اتکا نیست.

این مسئول در ادامه خواستار تفکیک دارایی های کرج و فردیس شد و ادامه داد: در حال حاضر سند مالکیت بسیاری از اموال، اراضی و ماشین آلاتی که شهرداری فردیس مستقر هستند، به نام شهرداری کرج است و شاهدیم که دستگاه قضا نیز در پرونده های مطروحه ما را محکوم می کند حال آنکه طبق قانون عواقب قانونی متوجه بهره بردار است و هزینه های ناشی از آن را نیز باید پرداخت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز