خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری حمل و نقل جاده ای استان یزد:

سیستم هوشمند اعلام ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در یزد راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۲۷۶

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: برای اولین بار در کشور سیستم هوشمند هشدار ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در استان یزد راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد ذاکر با اشاره به نقش ارتفاع وسایل نقلیه در بروز حوادث جاده ای اظهار داشت: سالانه به دلیل عدم رعایت حداکثر ارتفاع مجاز توسط وسایل نقلیه، شاهد بروز حوادث متعددی در تقاطع‌های غیر همسطح هستیم.

وی با بیان اینکه پل‌های بزرگ از سازه های اصلی جاده ها هستند و بسیاری از حوادث نیز در پل ها هم رخ می دهد ادامه داد: این حوادث علاوه بر خسارات مالی و جانی منجر به ایجاد آسیب های جدی بر ابنیه موجود در جاده ها نیز می شود.

ذاکر با اشاره به ویژگی‌های سامانه هوشمند اعلام ارتفاع غیرمجاز عنوان کرد: سیستم هوشمند تشخیص و هشدار ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه، سامانه ای است که با هدف کنترل ارتفاع وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز حوادث جاده ای و ایجاد آسیب به سازه های اصلی راه ها از جمله پل ها و تونل ها مورد استفاده قرار می گیرد. وی یادآور شد: در این سامانه پس از عبور وسایل نقلیه از مقابل سنسورهای هوشمند، در صورت عدم رعایت ارتفاع مجاز بار، آژیر به صدا درآمده و در تابلوهای هوشمند به راننده هشدار داده می شود تا قبل از نزدیک شدن به پل یا تونل بتواند از راه انحرافی جهت عبور استفاده کند.

ذاکر از دیگر ویژگی های این سامانه را اعلام به پلیس راه برشمرد و ادامه داد: قابلیت دیگر این سامانه، اطلاع رسانی عبور وسیله نقلیه با بار غیرمجاز از طریق سیستم پیامکی به نیروهای راهدار یا پلیس به منظور اعمال قانون است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد افزود: این سامانه که برای اولین بار در کشور در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در دست اجراست، هم اکنون در محور مواصلاتی یزد – مهریز در محدوده تقاطع غیر همسطح  یزد – بافق  نصب شده است. 

وی اظهار داشت: در سال حمایت از تولید ملی، با همفکری و همکاری کارشناسان اداره نگهداری ابنیه این اداره کل و مهندسین مشاور فراگیتی اندیشان کلیه مراحل طراحی، تهیه و نصب تجهیزات این سامانه با همت متخصصان استان به مرحله بهره‌برداری رسیده و نسبت به نمونه مشابه خارجی به مراتب از هزینه تمام شده کمتر و از کارایی بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز