خبرگزاری کار ایران

علی فعله‌گری خبر داد:

واگذاری 66 بنای تاریخی ایران به بخش‌خصوصی برای بازسازی و مرمت

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۲۲۴

نماینده صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: از 269 بنای تاریخی ایران تاکنون 66 اثر با هدف جلوگیری از نابودی به بخش‌خصوصی واگذار شده است.

به گزارش ایلنا، علی فعله‌گری امروز یکشنبه در نخستین جشنواره کُرسی‌نشینی در بنای تاریخی حمام قلعه همدان اظهار داشت: از این تعداد 26 بنای واگذار شده در حال بهره‌برداری است و مابقی آثار نیز ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: افزون بر این 155 بنای تاریخی دیگر توسط مدیران‌کل میراث فرهنگی کشور برای واگذاری به بخش‌خصوصی معرفی شده است. صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی حلقه وصل بین بخش‌خصوصی و سازمان میراث‌فرهنگی است و با آسان‌سازی و شتاب‌دهی به فرآیند باز زنده‌سازی و دمیدن روح زندگی در آثار تاریخی مرده، گام‌های جدی به سمت ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی کشور برداشته است.

وی از تخریب آثار تاریخی به عنوان یکی از مشکلات اساسی کشور یاد کرد و گفت: این مشکلی است که سال‌ها گریبانگیر آثار تاریخی شده بود و با راه‌اندازی و فعالیت صندوق احیا و حمایت از بخش خصوصی مرتفع شد.

فعله‌گری از مدیران‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها خواست سرمایه‌گذاران با صلاحیت را برای واگذاری ابنیه معرفی کرده و سرمایه‌گذاران بومی را در اولویت قرار دهند. در راستای معرفی این بناهای تاریخی به گردشگران جشنواره‌های سنتی در سطح کشور تدارک دیده شده و نیمه نخست امسال 10 جشنواره برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره‌ها به‌صورت تقویم سالیانه منتشر می‌شود، افزود: جشنواره کرسی نشینی در حمام قلعه همدان یکی از این جشنواره‌هاست که با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز