خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در مشهد:

فاصله حداقل مزد و سبد معیشت را به صفر خواهیم رساند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۲۵۹

نشست تشکلات کارگری و کارفرمایی و بخش تعاون با حضور شریعتمداری وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد ، محمد شریعتمداری در سخنانی در این نشست با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه بویژه کارگران گفت : تلاش خواهیم کرد با همراهی شرکای اجتماعی و روش‌های معقول و مدت زمان معین فاصله حداقل دستمزد و حداقل سبد معیشت را ترمیم و به صفر برسانیم.

وی تصریح کرد: نباید مشکلات اقتصادی چرخه تولید فشاری را بر شاغلان این بخش وارد کند  متاسفانه بخش اعظمی از حقوق بگیران دریافتی پایین و غیرمعقول دارند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به چهل سالگی انقلاب گفت: امروز انقلاب در آستانه چهل سالگی به بالندگی رسیده و باید در تثبیت و ترویج آن بیش از پیش همت کنیم و توجه به رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر از موارد مورد توجه در این راستا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خراسان رضوی گفت: امروز خوشبختانه شاهدیم که زمینه توسعه اقتصادی در سطح استان باتوجه به وجود ابزارهای لازم از جمله نیروی کارمولد و سرمایه های داخلی فراهم است.

وی تصریح کرد : خوشبختانه همه ابزارهای لازم از جمله سازمانها و نهادهای مرتبط با این وزارتخانه در استان پویا هستند که با استفاده از این ظرفیتها می‌توانیم به توسعه و بالندگی قدمهای محکم و مثمر ثمری برداریم.

وی صیانت از اشتغال موجود را از مهم‌ترین اهداف مجموعه وزارت رفاه عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما نگهداشتن اشتغال موجود و افزایش اشتغال با درایت و همراهی سربازان و فرماندهان  اقتصادی  که کارگران و کارفرمایان هستند خواهد بود.

وزیر رفاه درخصوص مبحث واگذاری شرکت‌های شستا گفت: آنچه  درگذشته رخ داده واگذاری و مدیریت تعدادی شرکت زیان‌ده به سازمان بوده که علاوه بر زیانده بودن، بخش عمده‌ای از سود شرکت‌های سوده  نیز صرف آنها می‌شد و اکنون تصمیم و تاکید بر واگذاری صرفا شرکتهای زیانده است و باجدیت در راستای حفظ و صیانت از سرمایه بیمه‌شدگان این کار را تا تکمیل زنجیره سرمایه‌گذاری با ارزش افزوده مناسب ادامه خواهیم داد.

وی همچنین گفت : داشتن اطلاعات و آمار دقیق  ضرورت اجتناب ناپذیر در برنامه ریزی‌ها است.

شریعتمداری درپایان  احیای شورای عالی تامین اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های شرکای اجتماعی  را مورد تاکید قرار داد.

 در این نشست نمایندگان تشکلات کارگری وکارفرمایی و تعاون عمده مطالبی که عنوان و خواستار رفع آن شدند تامین اعتبار سرمایه درگردش ، امنیت شغلی و سرمایه ، عدم افزایش حداقل دستمزدها متناسب با سبد معیشت ،عدم ارائه لیستهای حق بیمه وحقوق واقعی پرداختی ، نظام مند شدن وکالت کارگران در هیاتهای تشخیص ، طرح طبقه بندی مشاغل ، همسان سازی حقوق بازنشستگان و اعتراض به طرح نذر اشتغال را شامل می شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز