خبرگزاری کار ایران

سردار شرفی مطرح کرد:

40 هزار البسه پلیس به دوربین مجهز می شود/ زنجان جزو استان‌های امن و برتر کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۰۳۲

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: 40 هزار البسه پلیس، مجهز به دوربین می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار محمد شرفی امروز پنجشنبه در همایش سالانه کوپ (روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌ها) فرماندهی انتظامی استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: دوربین‌دار کردن البسه پلیس، سندی محکم به منظور قضاوت و تحقق عدالت و ابزاری برای نظارت بر رفتار پلیس در مسیر حفظ هرچه بیشتر حقوق شهروندی است.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست یک‌هزار عدد البسه مجهز به دوربین توزیع شده و در مرحله بعد نیز قصد داریم از دوربین‌های عینکی بهره بگیریم.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه 15 هزار نفر از کارکنان پلیس در کلاس‌های آموزش تعالی رفتار پلیس شرکت کرده اند، افزود: این کار منجر به رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس شده است.

وی به نقش دستگاه‌ها در کشف آسیب‌های اجتماعی، اشاره کرد و با بیان اینکه نیروی انتظامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در ردیف سازمان برتر قرار دارد، اظهار داشت: ناجا با انجام اقدامات فرهنگی و سلبی درباره جمع آوری معتادان متجاهر در حوزه امنیت اخلاقی و دیگر موارد، خوب عمل کرده و امید است با جان‌فشانی کارکنان پلیس و مرزبانان، همراهی اصحاب رسانه و حمایت‌های مردمی، آسیب ها کاهش یابد.

سردار شرفی با بیان اینکه نرخ میانگین وقوع جرم در زنجان در مقایسه با سطح کشور، پائین است، افزود: استان زنجان به‌دلیل داشتن زیرساخت‌های فرهنگی مناسب، مردم خوب و ولایتمدار، توانمندی دستگاه‌ها و تلاش شبانه روزی پلیس از امنیتی مطلوب برخوردار است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های امن و برتر کشور است، گفت: طبق آمارهای ارایه شده، سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو، سرقت از اماکن خصوصی و سرقت موتورسیکلت، بیشترین آمار جرایم مربوط به استان زنجان است که امید می‌رود با ارایه آموزش های لازم و توانمندسازی شهروندان و مشارکت هرچه بهتر و بیشتر مردم و پلیس، این جرایم نیز کاهش پیدا کند.

سردار شرفی با تاکید براینکه به لحاظ ساختار فرهنگی و دینی در زنجان، خیلی از پدیده ها و جرایم در این استان قابل پیشگیری است، افزود: استان زنجان در جرایم کنترل جرایم خشن از وضعیت مطلوب برخوردار بوده و در واقع اینگونه جرایم در این استان در حد صفر و یا بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی پلیس از دیگر برنامه های آتی پلیس پیشگیری ناجا است، افزود: ناجا در استفاده از تکنولوژی های نوین و فضای مجازی، پیشگام و پیشرو است و سعی خواهد شد بخشی از خدمات پلیسی به مردم به صورت الکترونیکی ارایه شود.

بگفته سردار شرفی، کاهش هزینه ها، ارایه خدمات در کمترین زمان ممکن، افزایش میزان رضایتمندی عمومی و کاهش از مشغله نیروها برای انجام ماموریت ها ازجمله مزایای الکترونیکی کردن خدمات انتظامی است.

سردار شرفی به اهداف برگزاری همایش کوپ اشاره کرد و افزود: بررسی و ارزیابی عملکرد استان ها در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها، نظارت بر تحقق فرامین، ابلاغ سیاست ها و خط مشی ها و همچنین تدابیر و برنامه های آتی از اهداف مهم این همایش است.

استاندار زنجان نیز در این همایش با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی از بهترین فرزندان ملت هستند، گفت: استفاده از ظرفیت های بالای مردمی در ایجاد امنیت اجتماعی، امری لازم و ضروری است و باید توجه بیشتری به این امر داشت.

فتح الله حقیقی افزود: در موضوعات امنیتی، به حتم نباید نیروی انتظامی و دادگستری وارد عمل شود و این امر با حضور و دخالت خانواده و مشارکت اجتماع قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه آحاد جامعه و مدیران کشوری و لشگری وظیفه ایجاد آرامش درونی در جامعه را به عهده دارند، اظهار داشت: باید از ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه جلوگیری و جامعه را آرام تر کرد که اگر غیر از این باشد در این صورت دشمن دچار تحلیل‌های غلط می شود.

استاندار زنجان به وظایف خطیر رسانه‌ ها در آرام ‌سازی جامعه اشاره کرد و گفت: البته مردم تاکنون ثابت کرده‌اند که در مقوم‌های وحدت فعالیت خوبی کرده‌اند و به دشمن اجازه سوء استفاده نداده‌اند.

حقیقی با اشاره به طرح‌های پیش‌بینی شده در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: باید رابطه احساس امنیت و وجود امنیت را بی‌معنی کنیم، البته در استان زنجان این وضعیت حاکم می باشد و این استان جزو سه استان امن کشور است.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مقابله با پنج آسیب اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این زمینه بودجه خوبی در نظر گرفته شده و به 12 استان مسئولیت داده شده است.

حقیقی در ادامه به نقش مهم و ارزشمند نیروی انتظامی در تامین امنیت اشاره کرد و گفت: نباید این مطلب جا بیفتد که کلانتری ها به صرف جای خلافکاران است در صورتی که مردم می‌ توانند با مراجعه به کلانتری ها مشاوره بگیرند.

وی همچنین به نقش مردم در تامین امنیت و آرامش تاکید کرد و افزود: نباید برای هر موضوعی پرونده تشکیل شود تا پس از سپری شدن زمان طولانی زمینه صلح فراهم شود در صورتی که می‌توان همین کار را در ابتدا و از سوی ریش سفیدان و یا خود دهیاران و بخشداران انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز