خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :

شهرک صنعتی چرمشهر در حال توسعه استاندارد سازی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۵۵۲

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: با مطالعات و آماده سازی که برای تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر انجام شده، پیشرفت آن مطابق با استانداردها و پیشرفته ترین تجهیزات در حالت توسعه استاندارد سازی قرار دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد ،محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر، اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی سازمان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور توجه ویژه به مدیریت صحیح استفاده از منابع آب و جلوگیری هدر رفت آن بوده که به تمام استان ها ابلاغ های گوناگون در این زمینه شده است.  

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی کشور و کمبود آب، افزود: از حمایت های اصلی سازمان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی به ویژه ساخت تصفیه خانه بوده و نیز جزو اولویت های اصلی شرکت های تابعه استانی قرار دارد و در دولت هم به صورت مستمر پیگیر تأمین زیرساخت ها برای واحدهای صنعتی و تولیدی هستند تا صنعتگران مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۳ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب بوده و ظرفیت روزانه ۱۷۰ هزار متر مکعب تصفیه فاضلاب واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تأکید کرد: باید زمینه‌های استفاده حداکثری از ظرفیت های تصفیه خانه ها برای واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم شود تا واحدهای صنعتی بخصوص واحدهای آلاینده از آن استفاده و به محیط زیست آسیب رسانده نشود.

در ادامه این بازدید مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مسئله محیط زیست بوده و تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقاء آن انجام خواهیم داد.

وی افزود: اجرای پروژه ارتقاء و توسعه این تصفیه خانه با اعتبار بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال از سال ۹۶ آغاز شده و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی نزدیک به 50 در صدی است.

مهدی زاده مقدم عنوان کرد: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار احداث شده و فرآیند تصفیه آن به روش تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی بوده و تمام فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر به این تصفیه خانه وارد می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان با برخورداری از ۸ تصفیه خانه صنعتی، فاضلاب ۱۴ هزار متر مکعب را در شبانه روز تصفیه می کند.

شهرک صنعتی چرمشهر واقع در کیلومتر ۳۵ جاده مشهد- سرخس با مساحتی بالغ بر ۱۵۳ هکتار و ۶۳ واحد بهره برداری و سرمایه‌ای ۹۶۶ هزار میلیاردریال زمینه اشتغال ۲ هزارو ۴۴ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز