خبرگزاری کار ایران

اسماعیل خلیلی:

رشد اشتغال زنان در دولت تدبیر و امید ۵۰ درصد افزایش بافت

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۷۶۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در طول دولت تدبیر و امید، اشتغال زنان با رشد ۵۰ درصدی همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرج، اسماعیل خلیلی عصر امروز در شورای اداری استان که با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس‌‌‌جمهور برگزار شد، گفت: میزان رشد اشتغال زنان در استان البرز در طول دولت تدبیر و امید با رشد ۵۰ درصدی همراه شد لذا با توجه به اینکه استان البرز تراز اشتغال مثبتی دارد، جمعیت فعال در حوزه اقتصاد بیش از ۸۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه ۱۱۶ هزار نفر بیکار در این استان وجود دارد، اظهار داشت: با در نظر گرفتن میزان ۵۰ درصدی نیروی بازنشسته، سالانه هشت هزار نفر از حوزه کار  و اشتغال خارج می‌‌‌شوند که این در نرخ اشتغال در نظر گرفته می‌‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: البرز در بخش خدمات، ۶۵ درصد اشتغال دارد و در این ارتباط برای رونق اشتغال زنان نیازمند توسعه خدمات هستیم لذا با توجه به اینکه چهار درصد اشتغال البرز در بحث صنعت خلاصه می شود با تدبیر استاندار البرز اشتغال بخش خدمات با جدیت دنبال شده است.

خلیلی با بیان اینکه دو هزار نفر کاهش اشتغال در بحث خودرسازی در البرز گزارش شده، است، تصریح کرد: ضرورت گسترش فعالیت‌‌های خدماتی به اشتغال بانوان کمک خواهد کرد.

وی با عنوان اینکه جمعیت بانوان شاغل میانگین سنی ۱۰ تا ۶۰ سال است، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت ۴۹.۵ درصدی بانوان البرزی، ۱۳۳ هزار و ۲۴۶ نفر از زنان استان مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به جمعیت ۱۶ درصدی زنان شاغل و ۳۶ هزار زن بیکار در البرز در ارتباط با میزان تحصیلات بانوان شاغل در استان، ابراز داشت: ۹۷.۷درصد زنان شاغل البرز باسواد و ۶۱.۵ درصد بیکاران زن جویای کار، فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند. 

خلیلی در ارتباط با ایجاد شغل‌‌‌‌های خانگی زنان از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار سهم مشاغل خانگی خبر داد که با تسهیلات  چهار درصدی ارائه می‌‌شود و بیان کرد: استان البرز در بحث زنان کارآفرین اقتصادی از رتبه خوبی برخوردار است و بانوان استان البرز در این ارتباط موفقیت‌‌های خوبی کسب کرده‌‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز