خبرگزاری کار ایران

مهدیخانی خبر داد:

402 واحد تولیدی خطرزا دغدغه مدیریت بحران قزوین است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۰۱۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: متاسفانه 402 واحد تولیدی خطرزا در استان از دغدغه‌های مهم مدیریت بحران تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی امروز دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز زلزله سال 82 بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، افزود: سال گذشته از محل اعتبارات بلایای طبیعی 320 میلیارد ریال به استان تعلق گرفت که با تخصیص نهایی 100 میلیارد ریالی آن، 75 پروژه برای آن تعریف شد که 19 طرح را روز گذشته مورد بهره برداری قرار داده و مابقی نیز در دهه مبارک فجر افتتاح می شوند.

وی تصریح کرد: امسال در بخش سرمازدگی محصولات به باغداران و کشاورزان قزوینی 18 هزار و 810 میلیارد ریال خسارت وارد آمد که از 350 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان تاکنون 270 میلیارد ریال پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه هیات دولت سه مصوبه در راستای پرداخت خسارت سیل، خشکسالی، آنفولانزا و سرما زدگی به این استان صادر کرده، یادآور شد: بر همین اساس کشاورزانی که به بانک بدهکار بودند وام آنها تا مدت سه سال استمهال و سود و کارمزد آن نیز توسط دولت پرداخت می شود.

402 واحد تولیدی خطرزا دغدغه مدیریت بحران قزوین است

مهدیخانی با اشاره به اینکه در حادثه سیل امسال بویین زهرا، الموت و طارم سفلی یک هزار و 100 میلیارد ریال و در حوادث آتش سوزی نیز 700 میلیارد خسارت به بخش های مختلف وارد آمد، ادامه داد: این در حالی است که برخی واحدهای تولیدی در شهرستان‌های استان به غیر از آوج با خسارت نشت مواد شیمیایی نیز روبرو بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در ادامه اظهار داشت: اقدامات خوبی نیز طی یک‌سال گذشته در این حوزه صورت گرفت تا جایی‌که موفق شدیم در حوزه غرق‌شدگی از 18 مورد سال گذشته به 9 مورد و در بخش حریق مراتع نیز از 260 هکتار پارسال به 90 هکتار در سال‌جاری برسیم.

این مسئول اضافه کرد: برای نخستین مرتبه نیز موفق شدیم تمامی 240 هزار دانش‌آموز شاغل در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و 500 واحد آموزشی سطح استان را به همراه 300 تشکل مردم نهاد آموزش دهیم.

مهدیخانی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان هیچ تعهدی مبنی بر تجهیز وسایل آتش‌نشانی ندارد، گفت: طی چهار سال گذشته 16 میلیارد ریال برای تجهیز ناوگان آتش‌نشانی های استان هزینه به عمل آمده است.

مهدیخانی ادامه داد: براساس دستورالعمل‌های موجود در وضعیت‌های اضطراری تمامی امکانات و تجهیزات دستگاه های اجرایی باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در پایان افزود: در این رابطه و به منظور انجام مطالعات لازم در مواقع اضطراری، سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای تعیین جانمایی مواقع بحرانی و نیز تخلیه نخاله های ساختمانی با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز