خبرگزاری کار ایران

در پی بارندگی‌های اخیر رخ داد؛

خسارت 3 میلیارد ریالی به ایلراه‌های عشایری چهرمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۹۶۱

بارش‌های اخیر 3 میلیارد ریال به ایلراه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل امور عشایر استان گفت: در پی بارش‌های اخیر در استان حدود 3 میلیارد ریال خسارت به ایلراه‌های عشایری وارد شد که برای مرمت و بازسازی نیازمند این میزان اعتبار است و عمده خسارت‌ها مربوط به ایلراه‌های شهرستان لردگان و اردل است.
 
یحیی حسین پور افزود: هم اکنون به علت استقرار عشایر درون کوچ در شهرستان لردگان، باید 100 کیلومتر از ایلراه های آن شهرستان مرمت و بازسازی شوند.
 
وی گفت: سالانه 700 تا یک‌هزار کیلومتر از ایلراه های عشایری چهارمحال و بختیاری مرمت و بازسازی می شوند.
 
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهم 35 درصدی عشایر استان از تولید صنایع دستی، گفت: سهم عشایر در تولید گوشت قرمز 12 هزار تن و شیر 35 هزار تن است که بخشی از تولیدات عشایر در استان و بخشی به استان های همجوار مصرف می شود.
 
حسین پور بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی، نوسانات قیمت گوشت، مشکل در تأمین مایحتاج زندگی و کمبودها در حوزه بهداشت و درمان را از جمله مشکلات عشایر چهارمحال و بختیاری اعلام کرد.
 
بخش عمده‌ای از جمعیت 14 هزار و 657  خانواری عشایر چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل مستقر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز