خبرگزاری کار ایران

توسعه زیرساخت ها مهمترین اولویت حمایتی از عشایر است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۶۵۴

نخستین جلسه شورای عشایر مازندران به منظور بررسی مشکلات و ساماندهی بیشتر امور عشایر استان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان امور عشایر ایران در جلسه شورای عشایر مازندران گفت: توسعه زیرساخت ها مهمترین اولویت حمایتی از عشایر است و در حال حاضر ۵۵ درصد عشایر کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

کرمعلی قندالی افزود: تامین ۶۰ درصدی سوخت مورد نیاز عشایر نیز هم اکنون انجام می شود و ۲۵ هزار خانوار نیز از پنل های خورشیدی برای تامین انرژی تولیدات خود استفاده می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ۷۰ درصد درآمد عشایر هم اکنون در حوزه تولیدات دامی است و تکمیل زنجیره گوشت قرمز با اختصاص یک درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش بینی شد .

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات تولید گوشت قرمز در نظر گرفته شد و یک میلیون راس دام نیز زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

وی گفت: توسعه گیاهان دارویی و گردشگری از دیگر برنامه های این نشست بوده و ۴۰۰ هکتار در مازندران زیر کشت این محصول قرار خواهد گرفت.

قندالی توسعه و ساماندهی صنایع دستی و گردشگری با کارگروه ویژه. صنایع دستی را از دیگر فعالیت ها برشمرد.

این مسئول افزود: ۳۵۰ صندوق خرد زنان روستایی با سرمایه ۷ میلیارد تومان تشکیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز